vi börjar bli klara med en större renovering av ett hus där vi har både vattenburen och elburen golvvärme (det senare i badrum, hall och tvättstuga). För den elburna golvvärmen har vi installerat Meross MTS200HK-termostater (https://shop.meross.com/products/meross-smart-thermostat-underfloor-heating) som fungerar galant. Både diskreta och fungerar med Homekit som vi använder för all annan hemautomatisering.
Det finns en version av termostaten som är anpassad för vattenburen golvvärme, och min fråga är därför om vi kan byta ut våra befintliga (gamla) termostater mot denna. Vi har idag ett sånt här upplägg från Roth:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enligt tillverkaren, Meross, ska deras termos MTS200BHK vara komptabel med de flesta system, men jag vet för lite om just detta för att avgöra om det kan tänkas fungera eller om man måste byta även styrdelen.
Någon med koll på detta eller erfarenhet av något liknande?
Enligt den måste du dra fram 230V till varje ställe där du ska ha termostaterna, idag har du bara 24VAC.
Att få fram 230V och koppla in det i varje termostat är egentligen ett jobb för elektriker.
Lyckades hitta manualen till den på nätet, fanns inte på tillverkarens hemsida (som jag såg iaf),
[länk]
Enligt den måste du dra fram 230V till varje ställe där du ska ha termostaterna, idag har du bara 24VAC.
Att få fram 230V och koppla in det i varje termostat är egentligen ett jobb för elektriker.
Tack för det snabba svaret @Demmpa! Jag hade inte ens tänkt på att de befintliga gick på 24 V, trist. Tror inte det är värt att dra 230 V till varje ställe. Får köra vidare på de gamla helt enkelt. Tack igen.