Byggahus.se

Smala snygga spaltventiler till PVC-fönster

1. Grillen
    Husägare Nivå 8
    Köpte och bytte till PVC-fönster på kåken sommaren 2011 men valde att inte ta spaltventiler pga en framtida installering av FTX-system. Men nu har vi kommit fram till att FTX inte kommer installeras och behöver därför in med spaltventiler i fönstrena för att få lite bättre ventilation i kåken.

Köpte PVC-fönster från www.mentafonster.se och har i efterhand beställt spaltventiler via dom. Problemet är att deras spaltventiler är för stora. Det är för litet mellanrum mellan fönsterkarm och foder på fönstret på insidan.

Har någon tips på vart jag köper smala smidiga och helst snygga spaltventiler som jag kan installera på PVCfönster.

2. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Vilka mått har du nu?

3. Grillen
    Husägare Nivå 8
    På fönsterna, eller vilka mått behöver du?

4. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Bäst är nog på fönsterna, så det går att se om det finns några spaltventiler som passar. Snyggheten får nog komma i andrahand.

5. Grillen
    Husägare Nivå 8
    Drar upp tråden igen då det blev lagt på is tidigare.

Jag har mellan 20-30mm i höjd att spela på vid karmen mellan foder och fönster. Någon som har tips på smala spaltventiler som passar där emellan? Finns det några som ligger på 10mm? Mina från mentafönster var på strax över 30mm i höjd så dom går inte in däremellan.

6. dof
    Verktygstokig · Nivå 9
    Dom jag har är inte så breda. Går inte att länka med mobilen men dom finns under tillbehör på zodiak.se
    Kan mäta exakt bredd om du vill?

Redigerat 25 apr 2015 00:32
  7. nikasp
    Husägare · Nivå 14