B Bitterhetsakademin skrev:
Visst måste vi äta men det går i viss mån att styra om konsumtionen till produkter som inte har höjts extremt. Drar mig till minnes att det skulle införas förbud för handeln i Frankrike att slänga mat och det kanske vore något att ta efter. Att undvika processade råvaror är bra både för plånboken och hälsan.
Aldrig processad mat. Hum fast korv måste man ju ha

R RoAd skrev:
Det vore ju inte likt Ryssland att fuska va 🙄
Tänkte du på ICA och den ommärkta köttfärsen?😁

• Gilla
Mats_R och 3 till
  • Laddar…
Det förutsätter ju att någon är beredd att handla till det priset, jag skulle inte göra det.

Problemet med sänkt moms är bara att handlaren höjer priset med samma belopp som den sänkta skatten.
vad konstigt att så är det inte i tyskland

K kortis skrev:
Aldrig processad mat. Hum fast korv måste man ju ha
Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka (även om jag själv inte har provat vara utan animaliskt protein så länge)
Älgjakten börjar på måndag i norra Sverige och den 8/10 i södra Sverige så det lär det gå att få älg att blanda upp råbocken och vildsvinen med om man nödvändigtvis vill göra korv.

F fribygg skrev:
Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka
Man kan leva på korv och burgare mycket längre än så. 😂🙃

• Gilla
  • Haha
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om man har hemmagjord älgkorv kvar...

Satsuki
F fribygg skrev:
Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka (även om jag själv inte har provat vara utan animaliskt protein så länge)
Älgjakten börjar på måndag i norra Sverige och den 8/10 i södra Sverige så det lär det gå att få älg att blanda upp råbocken och vildsvinen med om man nödvändigtvis vill göra korv.
Dovjakten varar ända till sista mars, då kan man ha färs kvar i frysen fortfarande. Fungerar till allt blandfärs används till 😉

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det sägs att president Trump till stor del livnär sig på burgare så det verkar gå fint.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
J
Det sägs att president Trump till stor del livnär sig på burgare så det verkar gå fint.
Han är ju smäcker som en fura😉

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Dovjakten varar ända till sista mars, då kan man ha färs kvar i frysen fortfarande. Fungerar till allt blandfärs används till 😉
Det går rätt bra att blanda med vildsvin

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Precis, helt utan kött...

Förstör nu inte min aptit!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Precis, helt utan kött...
Om man är van vid animaliskt protein är det väl dumt att chansa med en vegetarisk kost?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om man är van vid animaliskt protein är det väl dumt att chansa med en vegetarisk kost?
Prova att läsa igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.