11 092 läst ·
119 svar
11k läst
119 svar
Smågrejer dyrt (och ibland även dyra grejer)
Aldrig processad mat. Hum fast korv måste man ju haB Bitterhetsakademin skrev:Visst måste vi äta men det går i viss mån att styra om konsumtionen till produkter som inte har höjts extremt. Drar mig till minnes att det skulle införas förbud för handeln i Frankrike att slänga mat och det kanske vore något att ta efter. Att undvika processade råvaror är bra både för plånboken och hälsan.
Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka (även om jag själv inte har provat vara utan animaliskt protein så länge)K kortis skrev:
Älgjakten börjar på måndag i norra Sverige och den 8/10 i södra Sverige så det lär det gå att få älg att blanda upp råbocken och vildsvinen med om man nödvändigtvis vill göra korv.
Dovjakten varar ända till sista mars, då kan man ha färs kvar i frysen fortfarande. Fungerar till allt blandfärs används till 😉F fribygg skrev:Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka (även om jag själv inte har provat vara utan animaliskt protein så länge)
Älgjakten börjar på måndag i norra Sverige och den 8/10 i södra Sverige så det lär det gå att få älg att blanda upp råbocken och vildsvinen med om man nödvändigtvis vill göra korv.