11 070 läst ·
119 svar
11k läst
119 svar
Smågrejer dyrt (och ibland även dyra grejer)
Mystiskt kan man tycka för visst är Oboy och strösocker i stort sett samma sak?N Nalleman64 skrev:en produkt, som absolut inte är nödvändig men som dricks en hel del här är Oboy. Före prisrusningen kostade en förpackning på 1,1 kg 36,95. Igår kostade samma storlek på förpackning 69,95.
Fast i ärlighetens namn finns det varor som gått ner i pris också. Strösocker t.ex. har gått ner några kronor kilot sedan det var som värst.
Vilka märken handlar det om? Kan du dela några av bilderna är du snäll.RoTe skrev:
Det vore ju inte likt Ryssland att fuska va 🙄RoTe skrev:
Fattar du verkligen inte? (att du köper flak med Nocco gör att jag misstänker att du faktiskt inte gör det).Farstatjej90 skrev:
Förklaring: Du skickar inte tusentals paket om dagen.
Men privatpersoner som grupp gör det.R RoAd skrev:
Borde det kosta tiotusen att skicka ett vykort för nån som bara skickar ett i sitt liv?
Och jag fattar inte varför du försöker shamea mig för att jag dricker Nocco? Vad dricker du själv?
Ok, du fattar verkligen inte? Det är helt enkelt så det funkar. Köper du ett kilo ris kostar det mer per kilo än om du köper ett ton.Farstatjej90 skrev:
Nej det tror jag inte. Du kan väl skicka det ihop med dina Nocco och bara betala 300Farstatjej90 skrev:
Jag har definitivt fördomar mot personer som dricker mycket energidrycker. Hittills har de stämt. Du verkar inte vara ett undantag så här långt.Farstatjej90 skrev:
Jag försöker variera vad jag dricker, men målet är väl att det ska vara gott. Det blir väl allt från cocktails till te skulle jag säga. Aldrig (mer) Nocco (efter att jag smakade).
Säkert misstag. Samtidigt undrar man ju hur det är möjligt när uppgiften om pris och nettovikt stämmer. Jämförpriset borde ju rimligtvis räknas ut automatiskt av prisinformationssystemet? Kan inte tänka mig att någon sitter manuellt med miniräknare och räknar ut alla jämförpriser?jonmo skrev:
Eller som du säger, när en kampanj inte är inlagd i kassan, men utlagd på hyllkantsetiketterna?
Gäller hur som helst att ha ögonen med sig.
En annan grej är X st för Y kr-kampanjer där kampanjpriset ofta är högre än ordinarie pris på motsvarande storpack.
Med matolja syftar du nog på diverse fröoljor och inkluderar inte olivolja. Varför du inte anser olivolja vara matolja är underligt. Att dessa - mer eller mindre giftiga - fröoljor faller i pris kan väl (förhoppningsvis) vara ett resultat av minskad efterfrågan... på förekommen anledning.F fribygg skrev:
Prova att läsa vad jag skrivit en gång till DanD Dan Asplund skrev:
F fribygg skrev:
F fribygg skrev:
Själv tror jag att anledningen till att matoljor blivit billigare enl SCB är att raps skörden blev skaplig och att Ukraina (Europas kornbod) trots allt krig och elände lyckas odla, pressa och exportera mycket solrosolja.F fribygg skrev: