1 089 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Smälta is på cellplast med salt?
Hej, har en grund till kommande husbygge som fått cellplast lagt men därefter kom vinterväder. Nu har jag lyckats skotta bort det mesta av snön men ett envist lager is (ca 1cm) får jag inte bort med skyfeln. Minusgrader på nätterna gör att det stannar kvar.
Min tanke är då att lägga salt på och sedan avlägsna vattnet under dagtid då det är plusgrader. Några tips? Ksn jag göra så eller smälter även isoleringen kanske?
Min tanke är då att lägga salt på och sedan avlägsna vattnet under dagtid då det är plusgrader. Några tips? Ksn jag göra så eller smälter även isoleringen kanske?
salt i en husgrund låter inte bra, kör värmeagreggat å pressar överL LevinJ skrev:Hej, har en grund till kommande husbygge som fått cellplast lagt men därefter kom vinterväder. Nu har jag lyckats skotta bort det mesta av snön men ett envist lager is (ca 1cm) får jag inte bort med skyfeln. Minusgrader på nätterna gör att det stannar kvar.
Liknande trådar
-
Höjer cellplast-isolering temperaturen på poolen?
Pool -
Isolering med cellplast?
Isolering -
Isolera förråd i lada: Cellplast
Isolering -
Isolera golv på förråd Cellplast?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Isolera med XPS (Cellplast) under trall för inglasat uterum, brandfarligt?
Byggmaterial & Byggteknik