Hej.
En bild säger mer än tusen ord. Har bara rollat en gång och skall rolla igen, men har inte hittat på google vad detta "problem" kallas.
Beckers Väggfärg plus. Torkade av väggarna innan med lätt fuktad trasa.
Fläckarna kom efter ett tag, nästan som av ytspänning. Billig roller dock. Har torkat över natten
Beror det på:
För lite färg, löser sig när man rollar på mer?
Smuts i underlaget? Löser sig när man rollar på mer?
Olja/fett underlag? Löser sig inte?
Annan orsak?
Frågar eftersom det är ju onödigt att rolla på mer om det ändå inte löser grundproblemet
. Måsta jag slipa och måla om dessa ytor?
En bild säger mer än tusen ord. Har bara rollat en gång och skall rolla igen, men har inte hittat på google vad detta "problem" kallas.
Beckers Väggfärg plus. Torkade av väggarna innan med lätt fuktad trasa.
Fläckarna kom efter ett tag, nästan som av ytspänning. Billig roller dock. Har torkat över natten
Beror det på:
För lite färg, löser sig när man rollar på mer?
Smuts i underlaget? Löser sig när man rollar på mer?
Olja/fett underlag? Löser sig inte?
Annan orsak?
Frågar eftersom det är ju onödigt att rolla på mer om det ändå inte löser grundproblemet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mer färg. Använd en pensel och dutta in färgen i hålen för att vara säker på att du fyller ut dem. Rolla därefter hela väggen för att det ska bli jämt.
Det är inget konstigt alls att du måste måla två lager.
Det är inget konstigt alls att du måste måla två lager.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 702 inlägg
Ser ut som damm kombinerat med luftbubblor som spruckit
Beror på för lite färg på rollern och att du inte rollat åt alla håll.
Löses genom mer färg på rollern, var noga med att rolla åt olika håll på samma ställe och evt byta upp dig till en riktigt bra roller.
Och att man behöver måla två (eller tom tre) ggr när man målar över en ljus färg med en mörkare är inget konstigt alls..... Samma sak gäller om man målar över mörk färg med ljusare.
Löses genom mer färg på rollern, var noga med att rolla åt olika håll på samma ställe och evt byta upp dig till en riktigt bra roller.
Och att man behöver måla två (eller tom tre) ggr när man målar över en ljus färg med en mörkare är inget konstigt alls..... Samma sak gäller om man målar över mörk färg med ljusare.
Ok tackar för inputen.
Jag har budgeterat för 2 strykningar minst och skall måla ett lager till. Kanske skall budgetera för minst 3 strykningar oavsett nästa gång?
Men med tanke på allt jobb jag lade ned på underarbetet så ville jag försäkra mig om att det inte beror på det
.
Tackar.
Jag har budgeterat för 2 strykningar minst och skall måla ett lager till. Kanske skall budgetera för minst 3 strykningar oavsett nästa gång?
Men med tanke på allt jobb jag lade ned på underarbetet så ville jag försäkra mig om att det inte beror på det
Tackar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ny lägenhet - ska åtminstone bli ett halvsmart hem
Villalarm & Hemautomation -
Penslar och underhåll(roslagsmahogny)
Byggnadsvård -
Nytt hus, små kvisthål, normalt?
Fasad -
Hälften så många nybyggnationer av småhus i år
Artikelkommentarer -
Små hål i kanterna på fönstren på nyköp bostadsrätt..
Fönster & Dörrar