Byggahus.se

Slut på cement 5 cm kvar utekök

1. Lofjärden
    Renoverare · Falun · 28 inlägg

Lofjärden

Renoverare
    Jag missbedömde cementåtgången igår och saknar nu ca 5 cm till L elementkanten!! Vad gör jag ? Åker till stan och köper mer och bara fortsätter där jag slutade kl 23 igår eller väntar till detta har brunnit och lägger på resterande? Tacksam för snabbt svar med tanke på om förstnämnda funkar

2. useless
    Lök. · Gävleborg · 19 373 inlägg

useless

Lök.
    Du skulle ha drygt ut med ett gäng stenar...

3. Bästa svaret

A
    Medlem · dalarna · 1 902 inlägg

ArneTW

Medlem
    Rugga ytan och åk till stan och köp mer cement.

/ATW

• Laddar…
  4. C
    Medlem · 1 797 inlägg

C.Lundin

Medlem
    Vad ska det bli? Hur är täckskiktet till armeringen? Saknas det 50mm så borde armeringen synas.
    Om du har täckskikt och det i nuläget inte påverkar konstruktionen, så är väl det bästa att låta det vara eller ev. spackla senare.
    Om du bara ska fortsätta gjuta nu så behövs ytterligare förtagning i befintlig gjutning.

• Laddar…
  5. Lofjärden

Lofjärden

Renoverare
    Tack för att du tar dig tid.. det är precis ovanför armerarmeringsmattan..Det är grunden till ett utekök som skall muras med ca 120 hålsten plus gjutna skivor så det är mycket tyngd som skall på. På väg nu för att köpa mer cement nu :)

6. Lofjärden

Lofjärden

Renoverare
    Tack Arne för ditt snabba svar i morse förhoppningsvis så blir det bra även om det inte blev så jämt ..det visar väl sig framöver om det håller

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.