Ja om det är trångt. Du vill inte att klipparen träffar trädet när den svänger om vid kanttråden, för den är rejält stark då. Min am220ac har plockat kraftiga buskar, slagit omkull mindre stolpar (som använts som krockskydd) till buskar och träd mm i dessa lägen. Det finns ingen krocksensor vid vridning, den läser bara av strömmen på hjulmotorerna...
Och blir det för trångt så är det bättre att dela av än att den skall fastna. Min larmar då "instängd".
25 248 läst · 36 svar
25k läst
36 svar
Slippa trimmern, tänker jag rätt?
-
-
7 jul 2013 22:48 #32
-
7 jul 2013 23:21 #33Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Dagens projekt var friggeboden. Börjar kännas i ryggen nu..- Laddar…
-
8 jul 2013 07:52 #34
Som det ser ut på bilden hade jag börjat med att hantera det som en vanlig ö (om du inte kör med att låta den krocka), den bör klippa passagen ändå. -
8 jul 2013 12:19 #35
Jag har iofs lite komplexitet på min tomt, men jo jag har varit med om att den vevat till saker...
...men det boror nog mer på den kraftiga sluttningen där detta hänt. Håller du 35cm så borde du klara dig. -
8 jul 2013 14:19 #36
Ok, visste inte att guiden inte får köra över ö-kabeln.. Håller på att ta mig igenom manualen som kvällslektyr. Då tror hag att jag chansar på att den tar sig igenom och gör öar. Ingen som låtit den gå lite på grus och vet om det funkar? Om man packar det alltså?
-
11 jul 2013 20:07 #37
Fint jobbat. Vad är det för fabrikat på stenarna du lägger? Gillar den fyrkantiga du har runt huset. Dom du lagt runt träden är koniska eller ser jag fel?
Liknande ämnen
-
Misstänker trasig backventil. Eller?
Vatten & Avlopp -
Miljö tänker rekommendera Tekniska nämnden avslag på avlopp, någon idé att ens pröva?
Vatten & Avlopp -
Köra bevattningspump med Plejd/Kontaktor, tänker jag rätt?
El -
Koppling hydroforpump - tänker jag rätt?
Vatten & Avlopp -
Gjutjärnsbadkar - slippa och måla utsida?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide