Slipmaskin/process för hyvelstål och stämjärn

7k läst  98 svar

1. T
    Medlem Nivå 1
  2. Ola C
    Medlem · Nivå 22
    Mitt band rör sig in i eggen, uppifrån o ner om man ser till hur sakerna är orienterade. Antar det är för att varma partiklarna som slipas loss inte ska "lämna" vid eggen.

Redigerat 11 maj 10:48
  3. Frustrator
    Verktygstokig · Nivå 16
    Hur långa band använder din maskin? Bara undrar vad som skiljer den från Biltemas 499:- bandslip. För de där pengarna har man ju råd med tio st :) Menar eftersom du redan börjat bygga om jiggar o fästen..

4. Ola C
    Medlem · Nivå 22
    785*50mm. Ska inte bygga om så mycket mer nu, efter jag gjorde sidoanhållet är jag nöjd med den.

Vet inte hur biltemaslipen är men min är nog lite biffigare byggd o några decibel tystare o sen har dom tagit fram en hel drös med trevliga slipband, speciellt nu när axminster kopierar banddimensionen.

5. Ola C
    Medlem · Nivå 22
  6. A
    Medlem · Nivå 9
    Mycket trevlig och ändamålsenlig låda.

7. A
    Medlem · Nivå 9
    Kollade lite på slipband till den där mackapären, från UK. Tycker de hugger för sig rätt bra med tanke på måtten. Om man vill köpa lite fler åt gången och lite andra slipgrejer samtidigt så finns

www.topabrasive.cz

De gör måttbeställda Trizact t ex från 3 st och uppåt. Har även det mesta andra man kan önska sig i slipväg...

En annan butik med löjligt låga priser på slipband är

http://truhlarime.cz/eshop/brusivo/brusne_pasy.html

8. Ola C
    Medlem · Nivå 22
    Min tjeckiska är aningen knackig...vad kostar de?

Annars är det bra att axminster använder samma mått på sin maskin, banden e billigare därifrån.

Har själv använt maskinen alldeles för lite för att veta vilka olika band jag kommer använda frekvent.

9. A
    Medlem · Nivå 9
    Ja haha nej det går ju inte att köra utan Google Translate och på topabrasive.cz kan man ändra valutan till euro typ längst upp i rutan.
    Vet inte vad dina mått skulle kosta, men på t ex VSMs produkter ligger de 30-40 % lägre än i Sverige har jag för mig när det gällde 50x2000 band. Men där är ju lite frakt och så så det ska ju till att man handlar lite för att det ska löna sig.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: