Hej kära medlemmar,
Först och främst, glad sommar på er alla!
Jag har en fråga, se bifogad bild. Jag vill gärna slipa bort rosten, men med vad skulle ni rekommendera? Samt när det är slipat och klart, ska man grunda/primer? Eller köper man bara till svart rostfri färg för stål och endast det räcker??
Jag har svart fönsterbleck (30 år gammalt) som har börjat rosta lite smått i ett av hörnen, antar att jag slipar bort rosten med det ni rekommenderar ovan och sen utför samma princip som ovan för att måla över?
Ytterst tacksam för er hjälp!
Med vänlig hälsning
Först och främst, glad sommar på er alla!
Jag har en fråga, se bifogad bild. Jag vill gärna slipa bort rosten, men med vad skulle ni rekommendera? Samt när det är slipat och klart, ska man grunda/primer? Eller köper man bara till svart rostfri färg för stål och endast det räcker??
Jag har svart fönsterbleck (30 år gammalt) som har börjat rosta lite smått i ett av hörnen, antar att jag slipar bort rosten med det ni rekommenderar ovan och sen utför samma princip som ovan för att måla över?
Ytterst tacksam för er hjälp!
Med vänlig hälsning
Hej Stefa
Tusen tack för ditt svar. Kan du rekommendera en bra och prisvärd finger slip?
Okej, så jag frågar efter grundfärg med rostskydd och sen vanlig svart färg för plåt?
Ha en underbar lördag Stefan!
Hej Stefan,Stefan N skrev:
Tusen tack för ditt svar. Kan du rekommendera en bra och prisvärd finger slip?
Okej, så jag frågar efter grundfärg med rostskydd och sen vanlig svart färg för plåt?
Ha en underbar lördag Stefan!
Liknande trådar
-
Finmaskigt rostfritt stålnät för skydd mot insekter och snö.
Byggmaterial & Byggteknik -
Går det att kakla över backsplash i rostfritt stål?
Kök -
Hur slipa bort rost och måla lucka utomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Galvaniserad stålplåt, hur länge tills den rostar genom
Tak & Vind -
Lämpligt rostskydd för stålkonsoler i badrum
Färg, Måla & Tapetsera