Om man har en acktank på tex 2500liter som det sitter en vvb i. Kan man på något sätt på dit 1st förvärmingsslinga (15m) eller 2st (15m) slingor till vv?

Jocke

Skär upp ett litet hål och stoppa in en förvärmningsslinga, eller två.

• Tank invändigt 1 Comp.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur svetsar man ihop det sen? Gas, båg (pinne)? TIG vore det bästa, MIG kan funka.

Jocke

Min erfarenhet är att MIG (MAG egentligen) blir porigt med tunnare tråd än 1.0 mm. Gas, pinne eller TIG blir alla bra om man vet vad man gör...

Vissa slingor måste hårdlödas andra har en stump stålrör hårdlött vid genomföringen i tanken dom är det bara att svetsa fast.

Jag har nu en rund 500liters tank (Strömnäs tror jag) utan något i (allt sitter på panna). Kan jag ta denna tank och sätta in 2st 15 slingor för vv och sedan koppla till en rektangulär tank på ca 2500liter? Hur kan denna koppling se ut då i så fall? För att få plats så måste 500l tanken stå först sedan kommer vedpanna och sedan den stora tanken.

Jocke

• Panna mm.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Strunta i 500-tanken och sätt slingorna i stora tanken, gör den så stor som det går.

Vad ska jag köpa dessa slingor? Hur höga och breda ska dem vara? Dem ska i en Baxi tank på 2500l (rektangulär). Gärna så billiga som möjligt. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.