Hej gänget,

Vi fick ny våtrumsmatta i badrummet igår, när vi kom hem och kollade på det så hittade vi en del fel.
Vi har mailat bilder till firman ikväll och ska ringa imorgon.

Det är en väldigt ful skarv vid bården och den är även lite lös på sina ställen. Samt att det ser väldigt fult ut vid ett rör.

Jag anser att dom borde fixa till det eller vad tycker ni?
Jag hoppas verkligen att dom kommer att fixa det, annars kanske man kan ta in en ny firma som kan fixa till det?

Dela gärna era erfarenheter!

Mvh Erika

• DSC_5198min.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_5186min.jpg
    Skapa konto
  • DSC_5188min.jpg
    Skapa konto
  • DSC_5206min.jpg
    Skapa konto
  • DSC_5208min.jpg
    Skapa konto
Det ser anskrämligt ut. Har proffs gjort detta?

C
Oj oj oj. Hade det varit hos mig hade den firman inte fått sätta fötterna innanför dörren igen.

P.s. namn på firman?

Ooh ... hade hantverkaren ledarhund?
Se över allt arbete dessa gjort är ett tips!

Mch fremax

• Gilla
icapikka
  • Laddar…
Det där kommer de aldrig (!) kunna fixa.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Ser riktigt dåligt ut och ska klart reklameras. Rörgenomföringen följer inte reglerna och kommer att vara ett potentiellt läckageställe.

Håll inne betalningarna och kräv ny uppsättning av matta.

Nej, det där var verkligen anskrämligt.

Håll inne betalningen tills det är helt åtgärdat och klart.

Tyvärr är det en firma som gjort detta. Har fått svar på mitt mail att dom ska komma idag eller imorgon. Den jag mailade med tyckte absolut inte heller att det såg bra ut. Dessvärre har vi även hittat fler fel så listan blev lång. Bland annat så skiljer det ca två cm på bården på vardera sida dörren. Vi betalat någonting än och kommer inte att göra det förens det ser bra ut.

Nu väntar vi på att dom ska komma och kolla på skiten iaf. Väldigt kul när det blir så här..

Är det samma gäng som fixat golvet? Det lilla man ser av golvet ser nog OK ut. Men kolla hur det ser ut i golvbrunnen, och även övriga rörgenomföringar i rummet.

Kan de lämna ett jobb sådär, så kan det vara ungefär hur mycket fel som helst, där det verkligen är viktigt att det blir rätt.

Det är samma gäng, till och med samma kille. Han är här nu och ska fixa till det. Vi får väl se hur det går. Han svarade mest att det kommer inte synas för där sätter rörmokaren toaletten och ring runt så då syns det inte.

Synd för honom att rörmokaren var och kollade hos oss igår kväll. Han tyckte också att det var väldigt dåligt.

Att dölja med en ring innebär ju bara att man döljer fusket. Mattan skall täta mot ytterröret som kommer ut ut väggen. Har inte koll på exakt hur man gör med mattor, men jag har sett lösningar där man svetsar en "ring" av matta som krängs upp på röret. Nu antar jag att detta är ett badrum? Inte bara en toalett.

Som sagt kolla hur klämringen sitter i golvbrunnen.

Precis vad jag sa. Det är ett badrum där vi ska ha badkar. Golvbrunnen ska det vara lugnt med enligt rörmokaren iaf :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.