Byggahus.se
Fläckarna är murket trä, inte smuts. Står i något tidigare inlägg .

För övrigt har jag ändrat mig något i frågan om att underhålla andras väggar. Med tanke på att två år har gått och det mesta av väggen fortfarande syns hade jag funderat på att fråga grannen om det fortfarande är okej om jag målar väggen. Om ja så hade jag köpt in den billigaste färg jag kunnat hitta, slabbat på ett lager och sen hoppats att det håller någorlunda i tre säsonger så att vad det nu är som planterats hinner växa upp. Jag hade tagit foton som tydligt visar fasadens dåliga skick innan ommålningen så att ingen kan komma och anklaga mig för att ha förstört väggen, när den börjar flaga igen.

Hur ser det ut idag? Borde vara tämligen täckt nu?
Som synes har tillväxten dessvärre avtagit, trots det myckna regnandet.

• Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bra att du har foton på skicket före, så att inte grannen i framtiden kan hävda att det är dina växter som skadat hans vägg!
Det är inte mina växter som syns i bild. Vegetationen till vänster tillhör en annan granne; den som skymtar till höger grannen vars vägg garagevägg flagnar.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.