Följ tillverkarens anvisningar så håller det.
Ska det verkligen vara cc 600 på takreglarna?
Jag har ett tak från Halle och på det är det cc 1240 om jag minns rätt. Jag har inga kottlingar.
Och om du ska skruva kottlingar behövs ingen jigg för det. Använd 45x70 och skråskruva istället.

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…
maah maah skrev:
Följ tillverkarens anvisningar så håller det.
Ska det verkligen vara cc 600 på takreglarna?
Jag har ett tak från Halle och på det är det cc 1240 om jag minns rätt. Jag har inga kottlingar.
Och om du ska skruva kottlingar behövs ingen jigg för det. Använd 45x70 och skråskruva istället.
Tänkte att det blir bättre med en borr gig men som du säger 70x45 är nog bättre att lägga pengarna på.

https://halle.se/produkter/halle-polysol/

Ja du har nog rätt max 700cc mellan ströläkten om man tittar på bilden verkar det ju vara större avstånd mellan takreglarna men inget står ju men blir billigare om man kör som du säger 1240. Vi har idag detta avståndet och det har ju hållit.

Cc-måttet på takreglarna framgår inte. Men jag tolkar det som cc 600.
Konstruktionen som visas på bilden går ju betydligt snabbare att bygga än med infällda kottlingar.

Illustration som visar installationen av takplattor med angivet c/c-mått på 600 mm mellan takreglarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är mer en design grej att jag vill ha kortlingarna i nivå med takreglarna. På bilden tolkar jag cc takreglar ca cc900 få skivorna är typ 1000mm

• Gilla
maah
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.