1 966 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Skruva golvlist i källare - resnlucka under heltäckningsmatta.
Vi har en heltäckningsmatta i ett rum i källaren som det finns en renslucka under och jag var tvungen att ta bort mattan för att komma åt luckan.
Nu var golvlisterna limmade mot källarväggarna men jag lyckades bryta loss listerna utan att de gick sönder men däremot så lossade puts från väggen och det har varit besvärligt att reparera p.g.a. rör till elementen.
Jag funderar på att skruva listen nu men väggarna är ju inte helt raka så en akrylfog eller liknade behövs nog också.
Hur gör man bäst för att få skruvpluggarna på rätt ställe i väggarna?
Nu var golvlisterna limmade mot källarväggarna men jag lyckades bryta loss listerna utan att de gick sönder men däremot så lossade puts från väggen och det har varit besvärligt att reparera p.g.a. rör till elementen.
Jag funderar på att skruva listen nu men väggarna är ju inte helt raka så en akrylfog eller liknade behövs nog också.
Hur gör man bäst för att få skruvpluggarna på rätt ställe i väggarna?
Du låter bara borret gå igenom listen och markera på putsen! Det tål träborret och sen tar du bort listen från väggen och borrar ett större hål så du kan sätta i plugg och skruv.Måla skruvskallarna med lite vit färg så syns de inte så mycket.
Liknande trådar
-
Finns det galler man kan montera i vanlig golvlist/sockel? Vill ha det istället för lister med hål i nere i källaren
Golv -
Skruva golvlister i badrum - absolut inte? eller?
Badrum -
Skruva golvlister när man har vattenburen golvvärme?
Golv -
Hur borra och skruva upp TUNG hylla källaren
Byggmaterial & Byggteknik -
Täta mellan runt golvlister för att minska drag från källaren?
Ventilation