854 läst ·
3 svar
854 läst
3 svar
Skrota Fålu Rödfärg
Hej
För kännedomen. Falu Rödfärg äkta
Har målat fritidshus för tre år sedan på nytt virke, nu i vintras såg jag att det var ganska mycket svartmögel på nästan alla fasadsidor. Frågar man sedan hos återförsäljare så får man svar att det är ganska vanligt i dagens klimat.
Då ska man inte sälja skiten, för att sedan som konsument behöva att använda kemikalier för att tvätta. U-län köping
/Gunnar
Har målat fritidshus för tre år sedan på nytt virke, nu i vintras såg jag att det var ganska mycket svartmögel på nästan alla fasadsidor. Frågar man sedan hos återförsäljare så får man svar att det är ganska vanligt i dagens klimat.
Då ska man inte sälja skiten, för att sedan som konsument behöva att använda kemikalier för att tvätta. U-län köping
/Gunnar
Använde du torrt vinteravverkat virke?G Gunnar Gustavsson1 skrev:Hej
/Gunnar
Det tyder på att man bör välja slamfärgsleverantör med stor omsorg.G Gunnar Gustavsson1 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Borsta falu rödfärg timmerfasad, piassavakvast eller borstmaskin?
Fasad -
Falu rödfärg, behövs en extra strykning?
Fasad -
Måla över falu rödfärg på insidan
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Falu Rödfärg - oöppnad gammal som är för tunn
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla över falu rödfärg med oljetäckfärg?
Färg, Måla & Tapetsera