Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Skräckexempel på lastsurrning

1. D
    Renoverare · Stockholm · 1 230 inlägg

Dublin

Renoverare
  2. B
    Medlem · 260 inlägg

blue.b

Medlem
    Låsningarna till flaket kan ha havererat eller inte låst ordentligt, det är ett lastväxlarflak som har ramlat av. Kompressorn verkar däremot vara bra surrad eftersom den står kvar på flaket trots lutningen.

3. G
    Elektroniktokig · Lövånger · 204 inlägg

GammelMan99

Elektroniktokig
    2 flugor i en smäll :rofl:
    Man bör däremot inte göra en panikbromsning om man inte vill att brädorna ska göra en helomvändning och passera över taket :rofl:

4. M
    Medlem · 1 926 inlägg
    Det var ju ändå lite kreativt med jordsäckar som motvikt. :)

5. Gammelnörden
    Medlem · Uppsala län · 1 059 inlägg

Gammelnörden

Medlem
  6. harry73
    bra på allt · Skåne · 14 907 inlägg

harry73Premiumikon: Skruvdragare

bra på allt
  7. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 7 621 inlägg

FairlanePremiumikon: Hand

Medlem
    Ingen bild idag då jag körde bil.
    Ser en bil med ett släp från Bauhaus lite längre fram och tycker det ser ut som något som sticker upp på vänstra sidan av släpet, men när jag närmar mig så syns inget där, då bil/släp kör lite saktare inför en sväng. Sen gasar hen på igen och jo, något dyker upp på vänster sida igen. Upp på motorvägen och jag en bot efter (100m + eller så) och man hinner inte köra många hundra meter på motorvägen innan det ligger en stor grön pressäning(?) i högerfil och föraren stannar på vägrenen för att hämta sin last...

En tanke man får bortsett från att det inte verkar som att pressäningen var fastspänd är ju varför man inte lägger den i bilen när den ändå inte täcker lasset...
    Det kan inte varit så kul att hämta lasten på E4/E20 utanför Hallunda strax för 8 på morgonen. Då är det mycket trafik och det går i 80 km/h och mer på platsen.

8. 13th Marine
    Renoverare · Trelleborg · 10 181 inlägg
    Logga in för att se filmer.

Hur lyckas man ens stapla detta?

9. G

GammelMan99

Elektroniktokig
    Mycket skicklighet för att lyckas med det där (y)
    Mycket dumhet för att ens komma på tanken att köra iväg med det när man väl lyckats stapla det :rofl:

10. A
    Medlem · 881 inlägg

andersda

Medlem
    Jag måste köpa mer möbler så jag också kan flytta sådär...

11. MariaiÖstergötland
    Husägare · 2 637 inlägg
  12. G

GammelMan99

Elektroniktokig
    Det enda som saknas är om dom spände fast spännbanden i fälgarna som pricken över i:et :rofl:

13. useless
    Lök. · Gävleborg · 26 398 inlägg
    Redigerat 2 maj 2021 11:22
  14. G

GammelMan99

Elektroniktokig
    Därför monterar man alltid flaggan så högt upp som möjligt så brädorna tar i innan flaggan gör det ;)

• Laddar…
  15. T
    Självbyggare · Västra Götaland · 439 inlägg

tgr_se

Självbyggare
    Behöver man inte jord kan man alltid ha nytta av ett par trädgårdsplattor.

Vår lokala byggmax ligger ca 2m lägre än vägen utanför vilket ger en ganska kort brant backe upp där man dessutom behöver stå still och vänta på en lucka i trafiken för att komma ut. En gång såg jag en hantverkare som lastat plyfa bak i sin skåpbil med en gummistropp för att hålla dörrarna. I princip alla skivor kasa ut bakom när han startade i backen. Denna helgen var det en suv som hade tur. Det var bra nära att han tappade 20 paket golv i samma backe då luckan bara satt med gummistropp.
    Jag håller alltid bra avstånd till bilar som skall upp där. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.