Byggahus.se
Tänk om personen i fråga får för sig att koppla av släpet från bilen innan avlastning. Då är det någon som får sig en rejäl överraskning......

• Gilla
  • Wow
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Skulle jag köra det där lasset med gallergrindarna på så skulle jag sett till att ha lite drygt hälften lutat framåt över den främre grinden och hälften bakåt. Lite krångligt att spänna, men man får åtminstone ett vettigt kultryck.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Skulle jag köra det där lasset med gallergrindarna på så skulle jag sett till att ha lite drygt hälften lutat framåt över den främre grinden och hälften bakåt. Lite krångligt att spänna, men man får åtminstone ett vettigt kultryck.
Skulle jag köra det med grindarna på finge jag ta bort lämmarna och lasta direkt på kärran

• Gilla
Fartland
  • Laddar…
R roli skrev:
Då är det någon som får sig en rejäl överraskning......
Då lär personen kanske sig något? :cool:

• Gilla
roli
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja gör man så så kommer man överleva. Det förutsätter förstås att grindarna orkar med, men det är säkert inte ett problem i praktiken.

Fairlane
F fribygg skrev:
Skulle jag köra det med grindarna på finge jag ta bort lämmarna och lasta direkt på kärran
Ja om det går så är det ju en variant (vissa kan man inte ta bort den främre lemmen på), men då kan man lika gärna ta bort grindarna.

Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Per se kanske det inte är fel, det såg ut att vara ordentligt surrat. Men känns lite vanskligt med armeringsnät sådär på taket. Ursäkta dålig bild, men ville inte skylta för mycket med att jag fotade.[bild]
Den bilägaren måste verkligen hata sin bil.. lägga järnen så direkt mot lastbågar/tak. Man häpnar...

H
Finns många som skiter i sin bil.
När nya modellen av xc90 kom ut för något år sen.
Då stod det en på åvc här i kommunen.
Med baksätena fällda och blöt kompost i hela bilen från framsäte till bagage och upp till taket.
Utan någon plast under utan rakt in bara.
Han sket i det för det va inte hans bil utan det va arbetets bil.

ska jag transportera lite eller lätta saker väljer jag med grindar, för Svenssons bakom är inte alltid smarta vid omkörning medans jag svänger. Då är det skönt att grejerna sticker ut ovanför dessa individer ;)

SUV som bogserar släpvagn med höga grindar fylld med långa rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
ska jag transportera lite eller lätta saker väljer jag med grindar, för Svenssons bakom är inte alltid smarta vid omkörning medans jag svänger. Då är det skönt att grejerna sticker ut ovanför dessa individer ;)

[bild]
Rätt stor skillnad på ett par dränrör + ett pp-rör och ett par hundra kilo reglar. Men jag förstår din poäng även om det mest låter som att din utmärkning är bristfällig.

Alfredo Alfredo skrev:
Då lär personen kanske sig något? :cool:
Det gör han nog ändå när han kör med negativt kultryck. Extremt obehagligt när bilen vandrar iväg åt olika håll.

T tompaah7503 skrev:
[bild]

Folk som inte begriper att plocka av grindarna så att man kan lasta med låg tyngdpunkt på rätt ställe borde doppas i tjära och fjädrar.
Jag såg en pickup imorse som hade lastat så. Har pickuper ens surrningsöglor? Jag valde det säkra före det osäkra och körde långt bakom...

R roli skrev:
Tänk om personen i fråga får för sig att koppla av släpet från bilen innan avlastning. Då är det någon som får sig en rejäl överraskning......
Eller så är det det som är meningen.
Mycket enklare att plocka av lasten när den är i markhöjd..

H
FreQa FreQa skrev:
Jag såg en pickup imorse som hade lastat så. Har pickuper ens surrningsöglor? Jag valde det säkra före det osäkra och körde långt bakom...
Brukar finnas 4 eller 6 st öglor på pickup.

alla på jobbet har 2 bak 2 på mitte. Och 2 fram på flaket

H Hallerudsbo skrev:
Brukar finnas 4 eller 6 st öglor på pickup.

alla på jobbet har 2 bak 2 på mitte. Och 2 fram på flaket
Ok.
Nu var det ett kort flak så det var mer än halva planken utanför så det var ändå inte lämpligt.

• Gilla
Byggahus2019
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.