Skulle jag köra det där lasset med gallergrindarna på så skulle jag sett till att ha lite drygt hälften lutat framåt över den främre grinden och hälften bakåt. Lite krångligt att spänna, men man får åtminstone ett vettigt kultryck.
Skulle jag köra det där lasset med gallergrindarna på så skulle jag sett till att ha lite drygt hälften lutat framåt över den främre grinden och hälften bakåt. Lite krångligt att spänna, men man får åtminstone ett vettigt kultryck.
Skulle jag köra det med grindarna på finge jag ta bort lämmarna och lasta direkt på kärran
Ja gör man så så kommer man överleva. Det förutsätter förstås att grindarna orkar med, men det är säkert inte ett problem i praktiken.
Per se kanske det inte är fel, det såg ut att vara ordentligt surrat. Men känns lite vanskligt med armeringsnät sådär på taket. Ursäkta dålig bild, men ville inte skylta för mycket med att jag fotade.[bild]
Den bilägaren måste verkligen hata sin bil.. lägga järnen så direkt mot lastbågar/tak. Man häpnar...
Finns många som skiter i sin bil.
När nya modellen av xc90 kom ut för något år sen.
Då stod det en på åvc här i kommunen.
Med baksätena fällda och blöt kompost i hela bilen från framsäte till bagage och upp till taket.
Utan någon plast under utan rakt in bara.
Han sket i det för det va inte hans bil utan det va arbetets bil.
ska jag transportera lite eller lätta saker väljer jag med grindar, för Svenssons bakom är inte alltid smarta vid omkörning medans jag svänger. Då är det skönt att grejerna sticker ut ovanför dessa individer
ska jag transportera lite eller lätta saker väljer jag med grindar, för Svenssons bakom är inte alltid smarta vid omkörning medans jag svänger. Då är det skönt att grejerna sticker ut ovanför dessa individer
[bild]
Rätt stor skillnad på ett par dränrör + ett pp-rör och ett par hundra kilo reglar. Men jag förstår din poäng även om det mest låter som att din utmärkning är bristfällig.