Byggahus.se

Skräckexempel på lastsurrning

1. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 4 556 inlägg

Fairlane

Medlem
    Skickligt kört. Inte helt lätt att synkronisera det där. :D

Lite överlast skulle jag tro.
    På tal om överlast så såg jag ett avsnitt på Ice Road rescue häromdagen. De fick bärga en skåpbil som fått punktering. Det var den andra punkteringen på kort tid, så det fanns inget reservhjul kvar. Bilen var tungt lastad, riktigt tungt. Bärgaren sa att föraren av skåpbilen måste plock ut en massa saker för att det var livsfarligt att köra så, men föraren ville bara ha ett nytt hjul så skulle det vara lugnt sen. Bärgaren satte dit det nya hjulet och ringde sen polisen. Polisen stoppe skåpbilen och max totalvik var 3,5 ton och det var överskridet med 3 ton... Det blev ett återkoallat körkort och dyra böter

2. galento
    Medlem · 1 319 inlägg
    Ja såg det avsnittet jag också , men chauffören såg inga problem :surprised:

3. V
    Medlem · 909 inlägg
    Den där är väl ändå rätt OK, den där lilla granen väger väl inte mycket och verkar ju ändå rätt fastspänd. Har kört så nån gång men tar granen numera inne i bilen vilket även denna person borde kunna gjort.

4. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 10 881 inlägg

Alfredo

Besserwisser
  5. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 247 inlägg

MathiasS

Medlem
    Kreativt, i väntan på att färg och puts kommer på plats och liksom binder ihop väggarna.

6. L
    Medlem · Halland · 5 207 inlägg

lordi

Medlem
    Undrar vad gubben uppe på taket odlar för något i hängrännorna?

7. Janus82
    Medlem · Örebro län · 1 459 inlägg

Janus82

Medlem
  8. MathiasS

MathiasS

Medlem
    Nästan ännu mer irriterande är att han valt ut krokiga reglar. Att välja ut "rätt" regel är ju halva nöjet med ett projekt.

9. raveper
    Hobbysnickare · västragötaland · 3 291 inlägg

raveper

Hobbysnickare
    Mötte en bil på motorvägen som verkade ha en trave brädor stickande ut 1,5-2meter genom passagerar fönstret. Såg helt galet ut.

10. galento
    Medlem · 1 319 inlägg
    Inte klokt hur en del fraktar grejer.

11. K
    Medlem · 31 inlägg

kallabaz

Medlem
    Jag brukar ta lika delar raka och krokiga för att jag känner att vi kollektivt hjälps åt.
    Hatar sådana som du på brädgården :)

12. Violina
    Husägare · 2 330 inlägg

Violina

Husägare
    Jag väljer efter vad jag ska ha dem till, ibland är det noga, ibland skitsamma :p

13. galento
    Medlem · 1 319 inlägg
    Får nog erkänna att jag kollar som Mathias efter så raka och fina reglar som möjligt , att snickra med sneda reglar är ingen höjdare.

• Laddar…
  14. MathiasS

MathiasS

Medlem

Jag säger bara en sak. Loooooser........!

:)

15. L
    Medlem · Halland · 5 207 inlägg

lordi

Medlem
    Den största orsaken till att reglar mm blir krokiga på brädgården är att det är en massa nötter som gräver längst ner i travarna och lämnar ett plockepinn efter sig.
    Ska man t ex köpa tryckt virke under semestern så hittar man bara "propellrar" pga alla semestersnickare som varit inne och röjt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.