353 läst · 3 svar
353 läst
3 svar
Skoda Superb laddhybrid -23, värt att tänka på?
Vi har växt ur vår Skoda Octavia, främst på bredden i baksätet. Vi behöver alltså en bil där tre tonåringar/vuxna får plats på bredden. Kravet är också ett bagageutrymme på ca 500 liter som vi har nu, pga hundbur mm. Så Superben känns som ett bra val då vi verkligen gillar Octavian. Jag vet att från och med -24 så har den bättre räckvidd på batteriet, men vi håller oss helst under 350 kkr.
Är det något speciellt man behöver kolla upp på dessa bilar? Vi siktar på en som gått typ 5000 mil.
Är det något speciellt man behöver kolla upp på dessa bilar? Vi siktar på en som gått typ 5000 mil.
Är Superben bredare? Jag har haft en Superb 2019, och kör en Octavia 2023 nu. Jag upplever dem som lika breda, men superben hade betydligt bättre benutrymme bak och mycket större lastutrymme.
Annars har jag tyvärr dålig koll på vad som är svagheter i dessa modeller.
Annars har jag tyvärr dålig koll på vad som är svagheter i dessa modeller.
Jo, den ska vara upp mot en decimeter bredare tror jag. Men måtten har jag tagit från senaste årsmodellen så de som är aktuella kanske inte är det... vete fan vad vi annars ska köpa 🙂Bart skrev:
Har ägt en 2.0tdi superb 2019 års modell, hade bilen i två år enda felet jag hade var att det läckte in vatten ur bagageluckan när man körde i vått och när man högtryckstvättar bilen. Inga stora mängder men några droppar var det och Skoda fick in bilen av mig på reklamation 3 gånger men lyckades inte göra något åt det så jag bytte bil..BiFuel skrev:
Vi har växt ur vår Skoda Octavia, främst på bredden i baksätet. Vi behöver alltså en bil där tre tonåringar/vuxna får plats på bredden. Kravet är också ett bagageutrymme på ca 500 liter som vi har nu, pga hundbur mm. Så Superben känns som ett bra val då vi verkligen gillar Octavian. Jag vet att från och med -24 så har den bättre räckvidd på batteriet, men vi håller oss helst under 350 kkr.
Klicka här för att svara