Byggahus.se
Hej!

Jag har en fråga jag gärna vill ha hjälp med svaret på.
Jag har idag 6st "gamla" garderober som står på en sockel, med fula tråkiga vita dörrar.
Jag skulle vilja sätta skjutdörrar där istället! Är detta möjligt och hur gör jag? Var köper jag prylar och så?
Höjden i taket strular kanske till det lite? Det är 2,67m till tak.
Ett alternativ är att kasta ut alla dom och slänga in ikeas med färdiga skjutdörrar, men det blir ju dyrt som fan.
Jag är inte snickare själv bör tilläggas.
Tacksam för hjälp!
/P
:wow:

• IMG_0484.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt är möjligt, även med rejäl takhöjd, man kan ju bygga ner en sockel från taket till skjutdörrarna så att säga. www.elfa.com har en del tips. Ett billigare alternativ är skånska byggvaror.

Roundup skrev:
Allt är möjligt, även med rejäl takhöjd, man kan ju bygga ner en sockel från taket till skjutdörrarna så att säga. elfa har en del tips. Ett billigare alternativ är skånska byggvaror.
Ja men vi snackar typ 67cm nerbyggnad! Det blir en jäklit hög sockel :S.
Hmmm, vad svårt detta skulle vara då!

snickarboden skrev:
Och sen har man rolandsystem.se och de har inga problem med den höjden.

/Kent

Bra tips, men blir inte det jäklit dyrt? Som att slänga ut dom garderoberna och köpa nya med skjutdörrar på ikea. Det kostar ju också skjortan, eller? :(

Om Du tycker att IKEA:s garderober "kostar skjortan" tvivlar jag på att det finns nåt alternativ som Du uppfattar som prisvärt förutom att bygga dom själv i MDF, det blir nog inte så himla dyrt.
Dom system som jag tittat på skulle fungera för dej, ett av flera problem med IKEA:s lösning är ju att skjutdörrarna hänger på garderoberna vilket tex. inte elfa gör.
Vi har elfa skjutdörrar men dom kostar ju betydligt med än IKEA:s så i ditt fall är dom väl inte aktuella.

Inte säkert det blir så dyrt om du kan behålla den gamla inredningen.
Med IKEA får du ju köpa både stommar, inredning och dörrar.