Hej!
Jag har en fråga jag gärna vill ha hjälp med svaret på.
Jag har idag 6st "gamla" garderober som står på en sockel, med fula tråkiga vita dörrar.
Jag skulle vilja sätta skjutdörrar där istället! Är detta möjligt och hur gör jag? Var köper jag prylar och så?
Höjden i taket strular kanske till det lite? Det är 2,67m till tak.
Ett alternativ är att kasta ut alla dom och slänga in ikeas med färdiga skjutdörrar, men det blir ju dyrt som fan.
Jag är inte snickare själv bör tilläggas.
Tacksam för hjälp!
/P
:wow:
Jag har en fråga jag gärna vill ha hjälp med svaret på.
Jag har idag 6st "gamla" garderober som står på en sockel, med fula tråkiga vita dörrar.
Jag skulle vilja sätta skjutdörrar där istället! Är detta möjligt och hur gör jag? Var köper jag prylar och så?
Höjden i taket strular kanske till det lite? Det är 2,67m till tak.
Ett alternativ är att kasta ut alla dom och slänga in ikeas med färdiga skjutdörrar, men det blir ju dyrt som fan.
Jag är inte snickare själv bör tilläggas.
Tacksam för hjälp!
/P
:wow:
Ja men vi snackar typ 67cm nerbyggnad! Det blir en jäklit hög sockel :S.Roundup skrev:
Hmmm, vad svårt detta skulle vara då!
Om Du tycker att IKEA:s garderober "kostar skjortan" tvivlar jag på att det finns nåt alternativ som Du uppfattar som prisvärt förutom att bygga dom själv i MDF, det blir nog inte så himla dyrt.
Dom system som jag tittat på skulle fungera för dej, ett av flera problem med IKEA:s lösning är ju att skjutdörrarna hänger på garderoberna vilket tex. inte elfa gör.
Vi har elfa skjutdörrar men dom kostar ju betydligt med än IKEA:s så i ditt fall är dom väl inte aktuella.
Dom system som jag tittat på skulle fungera för dej, ett av flera problem med IKEA:s lösning är ju att skjutdörrarna hänger på garderoberna vilket tex. inte elfa gör.
Vi har elfa skjutdörrar men dom kostar ju betydligt med än IKEA:s så i ditt fall är dom väl inte aktuella.
Inte säkert det blir så dyrt om du kan behålla den gamla inredningen.