Jag och mina täcksidor… kommer att ha ca 10 mm utrymme vid sidan om både TM och tumlare.
TM är dundertung och glider överhuvudtaget inte på det skrovliga klinkergolvet.
Både nu och för framtiden: Hur kan man skjuta in och ut en tung maskin med så lite utrymme? Otestad McGyver-lösning är att pumpa upp den med monteringskuddar och ställa den på två remsor hal plast, t.ex. sånt läckageskyddsplast. Skjuta in den på plats och pumpa upp igen och ta bort remsorna.
Finns något bättre? Vattenbegjuta golvet går men den är så jäkla tung och gummifötter på det.
Jag kan ju ställa den på plats och bygga in den men vill veta att jag får ut den också. Underlättar också om jag kan ta bort den medan jag fixar med bänkskivan.
Både nu och för framtiden: Hur kan man skjuta in och ut en tung maskin med så lite utrymme? Otestad McGyver-lösning är att pumpa upp den med monteringskuddar och ställa den på två remsor hal plast, t.ex. sånt läckageskyddsplast. Skjuta in den på plats och pumpa upp igen och ta bort remsorna.
Finns något bättre? Vattenbegjuta golvet går men den är så jäkla tung och gummifötter på det.
Jag kan ju ställa den på plats och bygga in den men vill veta att jag får ut den också. Underlättar också om jag kan ta bort den medan jag fixar med bänkskivan.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
skvätt vatten där fossingarna går så kan du trycka in den med pekfingrarnanikasp skrev:
Jag och mina täcksidor… kommer att ha ca 10 mm utrymme vid sidan om både TM och tumlare.
[bild]
[bild]
Jag har jobbat som Servicetekniker på vitvaror, därav blandannat tvättmaskiner.
Har du 10mm spel är det inga problem att varken trycka in eller dra ut tvättmaskin. Lite teknik och känsla så löser man det om man är "normalstark" (mao klen).
Lyft lite i framkant (t.ex genom att öppna luckan) och skjut på med benet för att få in den.
/Jocce
Har du 10mm spel är det inga problem att varken trycka in eller dra ut tvättmaskin. Lite teknik och känsla så löser man det om man är "normalstark" (mao klen).
Lyft lite i framkant (t.ex genom att öppna luckan) och skjut på med benet för att få in den.
/Jocce
Jag har vägt in maskinerna och ställt dem på plats så kommer att ”bygga” in dem. Det är nån slags gummitassar på TM och kombon 15 cm skrovligt kakel och skarvar gör det inte toppenlätt. Men får bli bekymmer när den ska ut.Jocce81 skrev:
Jag har jobbat som Servicetekniker på vitvaror, därav blandannat tvättmaskiner.
/Jocce

Logga in
Skapa konto
Snyggt. Gillar framförallt ledlisten ovanför 😉nikasp skrev:
Men ja, skrovligt blir bökigare, men det går alltid 😇
Vill så klart se bild när allt är klart också 👍
/Jocce
Haha, nu kommer det att bli sista 5 procenten över ett halvår… nä, ska beställa en lång täckskiva i samma finish och färg som skåpen och fräsa in en aluminiumlist med diffusor för Hue lightstrip:en. Hoppas det blir bra, borde bli väldigt clean look. Väntar några dar innan jag monterar inredning under diskbänk, kopplingarna verkar täta och kör några tvättar nu också.Jocce81 skrev:

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sälja villa man inte varit skriven i och skjuta upp vinstskatten?
Juridik -
Sålt hus vid separation och ska nu köpa nytt, hur gör jag med att skjuta upp vinstskatten
Juridik -
Ögla/båge/trekantsring för att skjuta ngt på lampan vid montering i takkroken
Belysning -
"Skjuta in" rör till element?
Vatten & Avlopp -
Installation av solceller, hur länge kan de skjuta upp? Jobbet är inte klart än
Juridik