skivhiss

6k läst  9 svar

1. S
    Medlem Nivå 1
  2. S
    Medlem Nivå 1

Re: skivhiss

Jag kanske ska tillgägga att det är vanliga sktandardskivor 120 x 250 cm

3. S
    Medlem Nivå 4

Det går att hantera själv men det mycket smidigare om man är 2. Rekomenderar då även 2 skruvdragare så går det ännu fortare.

4. S
    Medlem Nivå 1

Tack för svaret, det är inte så många skivor så jag börjar nog själv så får jag väl jaga reda på någon om det blir för bökigt.

5. M
    Medlem Nivå 6

Spia ihop en eller två så kallade "kärringar" så klarar du jobbet själv. Ta ev. lite hjälp av familjen att placera "kärringarna" medans du lyfter så kommer det gå galant 8)

6. S
    Medlem Nivå 1

Jo, det skulle man ju kunna göra, men kärringen ligger sjuk och resten av familjen har farit på semester så det blir nog svårt ::) men jag fick tag i en kompis utan planer för semestern så det blir en gipshiss iallafall :)

7. T
    Medlem Nivå 8

vad du en gör så sätt inte upp gipsskivor själv utan "kärring" eller lyft... gjort det, var mörbultad och hade ont efter... (gick dock att göra om man är envis som mig)

(om kärringen är sjuk så finns inget som förhindrar dig att bygga din egen ;D )

8. tynnis
    Medlem Nivå 6

[/quote]

Risk för att det blir lite träigt bara. ;)

9. T
    Medlem Nivå 1

Skivhiss är guld värd skippa alla hemgjorda ideer om stöttor! Ännu enklare om du istället använder 90 breda gipsskivor.

10. S
    Medlem Nivå 1

Jo, nu är det klart, gipshiss gjorde jobbet otroligt smidigt, klarade faktiskt av det själv (45 m2) på lite mer än en dag. Lite bök att kasta upp skivorna på hissen bara så 90cm gips hade nog underlättat en del.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: