Tänkte köpa denna grästrimmer på kampanj för 999:- (inkl laddare o batteri)
men såg att det fanns en som kändes bastantare/kraftigare för 799:- (utan laddare o batteri)
Dock har vi både laddare o ett äldre batteri hemma.....
Vilken av dessa skulle ni rekommendera? Kan inte utläsa någon direkt skillnad (förutom 25cm vs 30cm klippyta)

• Två batteridrivna grästrimmers, en märkt "Kampanj" med 25cm klippyta för 999:- och en för 799:- med 30cm klippyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Växjö123 Växjö123 skrev:
Tänkte köpa denna grästrimmer på kampanj för 999:- (inkl laddare o batteri)
men såg att det fanns en som kändes bastantare/kraftigare för 799:- (utan laddare o batteri)
Dock har vi både laddare o ett äldre batteri hemma.....
Vilken av dessa skulle ni rekommendera? Kan inte utläsa någon direkt skillnad (förutom 25cm vs 30cm klippyta)
Jag tittade nyligen på dessa två för ett tag sen och valde OLT1832 (utan batteri) då jag redan har batteri sen tidigare.
Jag tyckte framförallt att ergonomin kändes bättre och det fanns lite mer inställningsmöjligheter på handtag etc. Sen går OLT1832 även att vrida runt så att man kan använda den som ”kantskärare”, vet inte om den möjligheten finns på den andra.

Jag köpte iaf OLT1832 och har hittills varit nöjd. Används som komplement till robotgräsklippare på vanlig villatomt.
Ett 2 Ah batteri skulle jag uppskatta räcker till ca 30 min trimning beroende på hur högt/tjockt gräs den behöver avverka.

• Gilla
Växjö123
  • Laddar…
M mikaeloden skrev:
Jag tittade nyligen på dessa två för ett tag sen och valde OLT1832 (utan batteri) då jag redan har batteri sen tidigare.
Jag tyckte framförallt att ergonomin kändes bättre och det fanns lite mer inställningsmöjligheter på handtag etc. Sen går OLT1832 även att vrida runt så att man kan använda den som ”kantskärare”, vet inte om den möjligheten finns på den andra.

Jag köpte iaf OLT1832 och har hittills varit nöjd. Används som komplement till robotgräsklippare på vanlig villatomt.
Ett 2 Ah batteri skulle jag uppskatta räcker till ca 30 min trimning beroende på hur högt/tjockt gräs den behöver avverka.
Instämmer helt. Valde oxå mellan de två, för ca 2 veckor sen och gick på 1832 pga ergonomin och att jag redan hade batteri

• Gilla
mikaeloden
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.