Vi köpte en spegel på IKEA, som heter SKEJSEL, för ett par veckor sen var det strömavbrott och efter det lyser inte spegel längre. Men jag kollade med en strömpenna om det fanns ström i kablarna och det gör det. Nu ska man inte lita på den där pennan om man ska joxa med strömmen påslagen, den indikerar INTE alltid att det är ström fast det är det.

Inköpt 02-03-2023 så det lär väl vara garanti kvar men finns det något trick man kan göra för att få den att lysa innan jag går tillbaks till IKEA med den???

Har testat att koppla in den, bryta strömmen och slå på strömmen igen med väggkontakten utanför badrummet.

Vår ugn där tidssiffrorna slocknade efter strömavbrott så gjorde jag samma sak, nästan, slog av jordfelsbrytaren och slog på den igen, nu lyser siffrorna (!)

• Ett modernt, ljust badrum med toalett, handfat, spegel, handdukar och blommig inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En ugnspanel visar temperatur 17 grader, timer, funktioner och temperaturvred, köksapparat, vit design.
  • Gilla
Cricket
  • Laddar…
Kanske har drivdonet (vita lådan på baksidan) lämnat in. Enklast är att ta detta på garanti.

Har du dragit ut någon kabel från drivdonet? Ser ut som en kabel med kontakt hänger lös.

Den har ju någon sorts touch kontroll på spegelglaset. Jag förutsätter att du försökt tända med den? Tänker mest på om du normalt tänder/släcker med en brytare på väggen.

E etompau skrev:
Kanske har drivdonet (vita lådan på baksidan) lämnat in. Enklast är att ta detta på garanti.

Har du dragit ut någon kabel från drivdonet? Ser ut som en kabel med kontakt hänger lös.
Jag tog bort spegeln när elektrikern var här för att kontrollera att det fanns ström i kablarna, alla kablar sitter bakom spegeln, därför hänger nu den kabel lös som ska sitta ihop med spegeln. Jag ska lämna spegeln till IKEA nästa vecka.

H hempularen skrev:
Den har ju någon sorts touch kontroll på spegelglaset. Jag förutsätter att du försökt tända med den? Tänker mest på om du normalt tänder/släcker med en brytare på väggen.
Vi har försökt undvika att släcka ochb ända spegeln med strömbrytaren, är den från slagen så går det inte att tända spegeln med sensorknsppen på spegeln. Vi har bett elektrikern ta bort strömbrytaren så att det alltid finns ström till spegeln men vi hann inte med det innan ljuset slocknade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.