Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Skarvsladd 75 meter för att driva verktyg

1. Cheesen
    Nybyggare · Boden · 1 962 inlägg
    Nejdå... om du köper ett honda elverk så är det limo till ICA.. föreslog aldrig det då det tenderar att bli lite dyrare

• Laddar…
  2. D
    Medlem · 81 inlägg

Dr.E

Medlem
    Ah, missförstod. Trodde du hade 3-fasen några meter från där du skulle arbeta. Om den också är ca 75 m bort, så känns det ju onödigt med schukoadapter.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · 1 771 inlägg
    Men hur mycket är det som ska byggas egentligen? Idag finns ju annars mycket bra batteridrivna alternativ, även till t.ex. kap-och gersågar. Det mesta går ju också att hyra så man behöver ju inte köpa på sig en jättearsenal

4. HogeN
    Lösvirkesbyggare · Österbotten · 596 inlägg

HogeN

Lösvirkesbyggare
    verkar som endast taket ska ha vinklar.. tror enklaste att leka med 18V för väggar och sånt när det kommer till taket så sågen vid närmsta uttag... bara en teori..

5. Workingclasshero
    Medlem · Stockholm · 3 008 inlägg
    Jag jobbar så ;-)

6. useless
    Lök. · Gävleborg · 26 447 inlägg
  7. D
    Medlem · Södra Skåne · 1 323 inlägg

Dilato

Medlem
  8. F
    Medlem · Stockholm · 2 035 inlägg
    Såg och lampor samtidigt är nog inte helt ovanligt. Jag hade en liknande setup med (alldeles för) lång förlängning. Det funkade hyfsat, men när jag körde kap-ger slocknade bygglampan (någon sorts lågenergihistoria) i spänningsfältet. Dammsugare+såg är inte heller konstigt även om det blir knepigt med automatiken om man vill köra dem på separata faser. Dessutom ville han ju ladda batterier.

Trefas hela vägen är som konstaterat bättre inte bara i teorin men kan ändå vara overkill förstås.

9. F
    Medlem · 34 inlägg

Fisksvansen

Medlem
    Så här i efterhand kan jag säga att det gick alldeles utmärkt med kap- och gjersåg samt några laddare och sladdburna verktyg på 75 meter förlängning från vanligt vägguttag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.