Byggahus.se

Skarvlist över två meter ?

1. O
    Medlem · Stockholm · 345 inlägg

olof63

Medlem
    Hej, min golvläggare har bytt parkett, blev bra men i ena delen är det över två meter mot klinkern, då har kan skarvat två golvlister med en synlig skarv i mitten såklart. Påstår att det inte finns lister över två meter, någon som vet vart jag kan hänvisa honom här i Stockholm ?

2. M
    Medlem · Stockholms län · 2 275 inlägg

myrstack

Medlem
    Valfri bygglada som säljer Kährs har rimligtvis upp till minst 2,4m eller kan ta hem. Om det är någon speciell golvtillverkare kan det givetvis vara så att en list från exakt den tillverkaren inte finns länge än 2m men generellt finns det.

vad är det för längder det rör sig om?

3. R
    Medlem · 2 644 inlägg

RoBo

Medlem
    Ja längre än 2,4 m finns inte. Så helt normalt med en sådan skarv.

4. useless
    Lök. · Gävleborg · 21 702 inlägg

useless

Lök.
    Parkettgolvet är ju fullt med skarvar...

5. O
    Medlem · Stockholm · 345 inlägg

olof63

Medlem
    Hej, tack för detta - den som jag behöver är 257 cm ... GOlvet är ett KÄHRS Verona om det säger något. Var hittar jag en sådan lång bit i Stockholmsområdet tro ?

6. B
    Medlem · Stockholms län · 22 744 inlägg

BirgitS

Medlem
    Kährs tillverkar dem i längden 240 cm och om du väljer någon annan list så blir det inte exakt samma utseende i stället vilket nog syns betydligt mer än den där skarven.

7. M
    Medlem · Stockholms län · 2 275 inlägg

myrstack

Medlem
    Skulle försökt tex med byggole men min gissning är att du är 15cm för långt för Kährs längsta. Du får kolla även med andra tillverkare. Mer fräs går det givetvis att köra en list ifrån en bit planhyvlad

8. J
    Medlem · 7 260 inlägg
    Ett riktigt snickeri fixar detta med den typ av träslag du vill ha, klart kostar en slant.

9. V
    Snickerinörd · Västra Götalands Län · 6 538 inlägg

vectrex

Snickerinörd
    Hade du bott i närheten av gbg så hade jag kunnat tillverka en åt dig för en liten peng. Förutsatt att jag fick se en kortare bit av befintlig list då.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.