Hej
Har ett problem över hur man ska kunna skarva ihop två bänkskivor som är olika bredda.
Ena är ca 62 cm och den andra ca 37 cm. Skåpen bänkskivorna under är olika bredda.
Det som är problemet är att bänkskivan ska pass in över underskåpen, det handlar om 1,5 cm!!
Det går inte att bara lägga skivorna ihop för då ser det konstigt ut mot skåpen under.
Bänkskivan är av massiv ek på 3 cm.
Det ska vara ett överhäng på ca 1,5 cm.
Hur brukar man göra.
Har ett problem över hur man ska kunna skarva ihop två bänkskivor som är olika bredda.
Ena är ca 62 cm och den andra ca 37 cm. Skåpen bänkskivorna under är olika bredda.
Det som är problemet är att bänkskivan ska pass in över underskåpen, det handlar om 1,5 cm!!
Det går inte att bara lägga skivorna ihop för då ser det konstigt ut mot skåpen under.
Bänkskivan är av massiv ek på 3 cm.
Det ska vara ett överhäng på ca 1,5 cm.
Hur brukar man göra.
Redigerat:
Ska du inte ha en passbit mellan skåpen? Så det grunda skåpet livar med den djupa bänkskivan, då tror jag inte det ser så tokigt ut?
Den djupaste skivan är ju för kort för att kunna göra något med liknande det jag föreslog i alla fall.
Den djupaste skivan är ju för kort för att kunna göra något med liknande det jag föreslog i alla fall.
Det där brukar kallas täcksida inte passbit. Om du sätter en täcksida även på det grunda skåpet och gör överhänget lika stort som tjockleken på den täcksidan så kommer skarven i bänkskivan att linjera med luckan på det grunda skåpet.
Skulle det vara en ok lösning?
Skulle det vara en ok lösning?
Bra förslag. Hur man än gör annars kommer det se konstigt ut.danne_08 skrev: