Hej!
Ska beställa en ny bänkskiva till köket och hade tänkt köpa via IKEA, OXSTEN vit. Hade idag möte med köksplaneraren och fick då veta att skivan kommer ha en skarv pga längden. Det handlar om en rak skiva och de vill inte sätta skarven vid spishällen utan den måste vara minst 10cm från närmsta hål/kant, alltså en bit in på arbetsytan.
Svårt att hitta exempelbilder så jag undrar om det är någon här som har en bänkskiva med skarv som vill dela med sig av bilder? Spontant känner jag att det inte är hela världen, men vill gärna få en uppfattning om hur det kan se ut innan jag beställer skivan.
Ska beställa en ny bänkskiva till köket och hade tänkt köpa via IKEA, OXSTEN vit. Hade idag möte med köksplaneraren och fick då veta att skivan kommer ha en skarv pga längden. Det handlar om en rak skiva och de vill inte sätta skarven vid spishällen utan den måste vara minst 10cm från närmsta hål/kant, alltså en bit in på arbetsytan.
Svårt att hitta exempelbilder så jag undrar om det är någon här som har en bänkskiva med skarv som vill dela med sig av bilder? Spontant känner jag att det inte är hela världen, men vill gärna få en uppfattning om hur det kan se ut innan jag beställer skivan.
De hade ingen bild att visa tyvärr. Försökte beställa skivan till slut ändå men pga hur stommarna i mitt kök är utformade kunde jag inte beställa via IKEA då det inte fanns någon lämplig plats allt lägga skarven. Så nu håller jag på att leta vidare men hittar bara tokdyra alternativ eller laminat.Åsa Lund skrev:
Husägare
· Skåne
· 1 435 inlägg
Jag har Ikeas kompositsten och skarv i vinkel dock. För mig funkar det och jag tänker inte på den efter som det är i just hörnet. Jag har haft mjuk fog i min skarv också, vet inte om jag skulle göra så igen. (EDIT:jo, det skulle jag pga vätskor/smuts osv.) Men däremot skulle jag inte vilja ha skarven i arbetsytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där se bra ut, min bror har likadant med skarv i vinkel och det blir naturligt på ett annat sätt än en skarv mitt i arbetsytan som du säger. Tack för att du delade med dig!H Hagerstrom skrev:Jag har Ikeas kompositsten och skarv i vinkel dock. För mig funkar det och jag tänker inte på den efter som det är i just hörnet. Jag har haft mjuk fog i min skarv också, vet inte om jag skulle göra så igen. (EDIT:jo, det skulle jag pga vätskor/smuts osv.) Men däremot skulle jag inte vilja ha skarven i arbetsytan.
[bild] [bild]
Pga hur mitt kök är utformat med stommar/spishäll/diskmaskin/diskho har jag efter samtal med IKEA fått veta att jag inte kan beställa en stenskiva pga det inte finns någon lämplig plats att lägga skarven oavsett. Så nu kikar jag på laminat istället (blank vit) och kan då istället få en hel skiva. Inte lika exklusivt men hoppas det blir fint ändå.