Hej!
Jag och min sambo funderar på att köpa en lägenhet med ganska dålig planlösning. (I förhållande till vad vi är ute efter) Det är ett bra pris och bra läge. Men vi gillar inte att det är så många stängda rum. Så vår tanke var att skapa en öppen planlösning mellan kök o vardagsrum eventuellt också ta bort det rummet som är i anslutning till köket.. (eller flytta det? Frågan är bara hur och om det är möjligt ens i en bostadsrätt?
Vi vill gärna ha 3 sovrum men 2 går också bra!
Är det någon som har en bra idé om hur man kan göra? Hur kan vi lättast och minst kostsamt skapa den öppna planlösning vi vill ha?
Tacksam för snabba svar
Jag och min sambo funderar på att köpa en lägenhet med ganska dålig planlösning. (I förhållande till vad vi är ute efter) Det är ett bra pris och bra läge. Men vi gillar inte att det är så många stängda rum. Så vår tanke var att skapa en öppen planlösning mellan kök o vardagsrum eventuellt också ta bort det rummet som är i anslutning till köket.. (eller flytta det? Frågan är bara hur och om det är möjligt ens i en bostadsrätt?
Vi vill gärna ha 3 sovrum men 2 går också bra!
Är det någon som har en bra idé om hur man kan göra? Hur kan vi lättast och minst kostsamt skapa den öppna planlösning vi vill ha?
Tacksam för snabba svar
Rikto
Jonatan79 skrev:
Tack för snabbt svar!! Och en riktigt bra idé, var de vi tänkte också men tänkte sen att det är väl ganska dyrt att dra om vattnet för o passa den nya placeringen av köket? Eller? Vet du möjligen vad det skulle kunna kosta? Vi tänkte försöka göra så mycket som möjligt själv för o spara in kostnaderna men just el o vatten kan vi ju inte självaJonatan79 skrev:
Inga större ingrepp beroende på hur långt man ska flytta avlopp. Omöjligt att säga då vi inte vet hur det ser ut i övrigt samt om det går att lägga rör i golvet tex. Ta dit en duktig byggfirma eller två när ni har en färdig skiss klar.
Återigen tack för svar! Tror nog det blir till o lägga ett budJonatan79 skrev:
Trevlig helg
Liknande trådar
-
Göra öppen planlösning ovanvåning i timmerhus från 40-talet.
Lösvirke & Timmerhus -
Hur är ert omdöme/recension på Bjelin härdade trägolv? Vi funderar på att lägga in detta golv i kök och allrum/vardagsrum (i en öppen planlösning).
Golv -
Frånluftdon i öppen planlösning
Ventilation -
Göra om kök, skapa öppen planlösning
Planlösningar -
skapa öppen planlösning
Kök