Byggahus.se

Skärpt reglering av elnätsavgifterna

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 266 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. nimhed
    Medlem · Skåne · 3 178 inlägg
    Igen, avreglera ett område som ger monopol för företaget??? Hur tänkte man?

El-nätet, vatten, avlopp, vägar, fiber-nätet är för viktiga samhällsstrukturer för att ägas av ett tyskt företag.

El på nätet och tjänster på fiber-nätet borde däremot kunna fortsätta vara avreglerat.

3. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 28 364 inlägg

KnockOnWoodPremiumikon: Hand

Grundstött
    Det känns skönt att bo här :love:
    Du äger Södra Hallands Kraft
    En fördel med företagsformen är att vinster vi gör stannar kvar i föreningen och återinvesteras i denna.

4. N
    Medlem · Östergötland · 925 inlägg

Nalleman64

Medlem
    Det är inte mycket bättre när ett statligt företag med vansinnesaffärer i bagaget äger elnätet. I alla fall inte om man inte tycker om prishöjningar på ockernivå. Det kan jag och många med mig intyga.

5. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 28 364 inlägg

KnockOnWoodPremiumikon: Hand

Grundstött
    Du tänker väl inte på Centern och Nuon va :cry:

Men visst, Maud O. lär faktiskt ha gått ut gymnasiet. På vilken linje vet jag dock ej.

• Laddar…
  6. N
    Medlem · Östergötland · 925 inlägg

Nalleman64

Medlem
    Företaget i fråga har en styrelse och en VD som har en stor del av ansvaret för kolaffärer i Tyskland och Nuonaffären.
    Jag skyddar verkligen inte vare sig Centern (hu vilket parti) eller Maud men allt går inte att skylla på dem.
    I synnerhet inte att företaget inte gjort fortlöpande avsättningar för nyinvesteringar i sitt eftersatta nät och därför nu ockrar sina kunder genom oskäliga prishöjningar år efter år. Det statliga företaget är det som höjt sina elnätssvgifter mest de senaste åren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.