Byggahus.se
Vårat tak är ca 220kvm, men det har många olika vinklar och vrår. Har fått en offert på nytt falsat plåttak, ca 500 000 inkl moms. Jag hade räknat med 250-300?

Snart får vi en till offert.

Hur långt är ett snöre? Ett par bilder så får du garanterat bättre svar.

Falsat plåttak hör väl till det dyrare man kan välja, tycker jag mig ha förstått. Men om ditt pris är vettigt har jag ingen aning om.

Vet inte om det är ett alternativ men Planjas nya kräver inte falsning men ser likadant ut.
Plannja Trend 475. Borde ligga bättre i pris

Jag tror nog tyvärr att ett riktigt falsat plåttak med många vinklar och vrår kan kosta så mycket. Det skulle kunna vara ett alternativ att lägga ett "klickfalsat" tak t ex Plannja Trend, Falsat eller Rediviva. Utan vinklar och vrår kan man enkelt och snabbt lägga det själv men så snart det blir mycket vinklar och vrår behöver man en plåtslagare för att det ska bli bra. Tror ändå att det kan bli mindre dyrt än ett riktigt falsat tak.

/Krille

Köpte i våras Plannja Trend 150 kvm enkelt tak med ena sidan slät, andra sidan ventilationsskorsten och nytt takfönster, nya hängrännor och stuprör, inget underarbete. Rivning ingick men inte bortforsling av skräp.

Tog in två anbud. Det ena låg på 250 000 utan moms och ROT.
Det andra (firma som vi anlitat tidigare) låg betydligt lägre, slutnotan blev 250 000, men då ingick nytt förråd och garagepanel, tre nya fönster samt regling av trädäck på en klippa.

Så det låter rimligt.

Tänkte först byta till pannor, men kommunen hävdar att husen inte är byggda för det, och det finns inga ritningar, så vi tyckte inte det var värt merkostnaden för att ta in en konstruktör som gör ritningar och beräkningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.