Hej,

Nu när vårsolen tittar fram så har det blivit enklare att hitta saker som man stör sig på. Såg följande idag på vår bänkskiva som är ett halvår gammal.

Har inte sett detta innan, och vi har aldrig ställt något i det hörnet, eller vart i det hörnet öht.

Vad kan detta bero på? Det går inte att tvätta bort med såpa och vatten. Det ser nästan nerslipat ut. Det va dock inget vi tänkte på när vi fick skivan i somras, så jag förstår inte riktigt vart de kommer ifrån.

Finns det något kan man göra?

• Bänkskiva med okända fläckar i ett hörn, i dagsljus nära ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom som levererade våran komposit skiva rekommenderade fönsterputs, plus man kan köpa en lite grövre medel för exakt komposit bänkskivor. Finns där du köpte skivan.

Redigerat:
R Ryttarnn skrev:
Dom som levererade våran komposit skiva rekommenderade fönsterputs, plus man kan köpa en lite grövre femhörning för exakt komposit bänkskivor. Finns där du köpte skivan.
Hej,

Köpte den på IKEA så tvivlar på att det finns något speciellt att köpa från dem, inte enligt deras underhållsinstruktioner i alla fall.

Vad menar du med en femhörning?

Har det funkat bra för dig med fönsterputs? Detta känns mer som repor än smuts, så vet inte om det hjälper.

L lillespillevinken skrev:
Hej,

Köpte den på IKEA så tvivlar på att det finns något speciellt att köpa från dem, inte enligt deras underhållsinstruktioner i alla fall.

Vad menar du med en femhörning?

Har det funkat bra för dig med fönsterputs? Detta känns mer som repor än smuts, så vet inte om det hjälper.
denna har vi,

• Hand håller en flaska med texten 'Jetstone Cleaner', använd för rengöring och står på ett klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Ryttarnn skrev:
denna har vi,
Jaha. Såg att du editerade ditt meddelande nu. Då hänger jag med :)

Vad är den här till för då? Svåra fläckar eller även för att polera ytan? Det känns ju som att de krävs någon form av polering?

L lillespillevinken skrev:
Jaha. Såg att du editerade ditt meddelande nu. Då hänger jag med :)

Vad är den här till för då? Svåra fläckar eller även för att polera ytan? Det känns ju som att de krävs någon form av polering?
den här är för svåra fläckar, man ska tydligen använda denna en gång om året. Typ någon ytbehandling också om jag förstod det rätt. Kolla https://www.jetstone.se/produkt/jetstone-cleaner/ där

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.