När lade Ikea Tundra laminatgolv uppstod en skada på kortkant. Då själva laminatet reste sig. Försök limma o pressa ner kanten/laminatet misslyckades. Säkert av klantighet.
Skadan såklart m e mindre mitt på golvet. Finns möjlighet att göra något utan att riva halva golvet...

• Skadad kant på ett laminatgolv med lyft laminat och synlig spricka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Det finns reparationskit för laminat och parkettgolv med vax i olika kulörer som man smälter ner i skadan och sen skrapar jämnt och polerar upp lite.
typ
https://www.golvin.se/pergo-reparationsvax-inkl-verktyg-pgrepair

Jag har inte provat sådant själv, men jag tror det skulle kunna fungera hyfsat, du får först ta en vass brytbladskniv och försiktigt karva bort det som är för högt, sen vaxa igen det som är för lågt.

Jag vet inte var man hittar det till bästa pris. Lidl, har jag för mig, hade ett sådant här kit till jättebra pris för typ ett år sedan, så det lär man knappast få fatt på längre, misstänker jag.

Vet inte hur klart det framgår av bilden att där eg inte finns spalt mellan skivorna. Handlar mer om nivåskillnad... Vi försökte först få in lim under ytan där den släppt o lade under tryck. Gick som sagt sådär...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.