Hej, min yngsta son blev inlåst i toalett och i panik slår han och knuffar dörren. Jag hjälpte han öppna men på mindre en minut orsakade han dessa skador. Jag kan inte stänga dörren pga slutbecket sticker ut. Jag skruvade av den så att man åtminstone kan stänga dörren så länge. Men ser att där första skruven satt sakna en massa betong. Men smulorna av betong motsvarar inte skadan. Fanns knappt något alls så vet inte hur de lyckades få fast slutbecket. Nu undra jag hur jag kan laga den på bästa sätt. Om jag ev. Anställer en snickare(?). Täcker försäkringen detta?
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Förutsatt att det är en dörr och karm i standardformat så är det enklaste och snabbaste att byta dem.
Men i ditt fall så kan det misstänkas att så inte är fallet, och då vänder du dig till en snickare för hjälp med att reparera skadan och återställa. Allt går att lösa.
Att försäkringen gäller är jag tveksam till. Dessutom har den ju en självrisk som kanske är i nivå med kostnaden.
Men i ditt fall så kan det misstänkas att så inte är fallet, och då vänder du dig till en snickare för hjälp med att reparera skadan och återställa. Allt går att lösa.
Att försäkringen gäller är jag tveksam till. Dessutom har den ju en självrisk som kanske är i nivå med kostnaden.
Klicka här för att svara