Byggahus.se

Ska skaffa duschväggar till badrummet. TIPS?

1. P
    Medlem Nivå 8
    Tänkte skaffa duschväggar till badrummet och undrar om det är något skillnad mellen frostad samt vanligt glas?
    Hur är dessa att rengöra osv. Hur hållbara är dom? Är det något jag borde tänka på när jag skaffar duschväggar?

Första gången jag skaffar sånt och vänder mig därför till er :)

2. M
    Medlem · Nivå 4
    Frostat tycker jag är bättre om man inte vill putsa duschväggarna efter varje dusch.

• Laddar…
  3. K
    Medlem Nivå 8
    Frostade väggar ger också insynsskydd från resten av badrummet.... Kan spara mycket tid på morgonen om man är flera som ska göra sig i ordning samtidigt.

/Krille

• Laddar…
  4. P
    Medlem Nivå 8
    ok då blir det frostat glas.

Hur är det med kvaliteten då? är det skillnad mellan 3000kr duschväggar och 6000kr duschväggar?

5. fremax
    Husägare · Nivå 14
    Minimal skillnad , välj en trygg (känd) tillverkare/leverantör så säkerställer du att reservdelar finns att tillgå under lång tid!

Med vänlig hälsning, fremax

6. T
    Medlem · Nivå 16
    Duschväggar ska fästas i badrumsväggen. Kolla att höjdjustering och vinkeljustering funkar. Alla gummilistor bör vara ersättningsbara för de blir fula efter några korta år.
    Insyns-skydd? Den nya trenden på några hotell är att duschen ska vara insynsbar från sängen så att gubben kan spåna när tanten/äslkarinnan duschar. Jag tycker INTE att det är något att ha.

7. O
    Bannad · Nivå 15
    Insynsskydd i duschen? äääh så pryd kan man väl inte vara :p

8. P
    Medlem Nivå 8
  9. fremax
    Husägare · Nivå 14
    Säljer själv Invitrea så är väl lite partisk ;) mitt tips är : deala lite på priset, det går alltid!
    Prata med glasmästeriet du tänker köpa från. Annars är det bra produkter. Nättare och snyggare profiler än andra dörrar enligt mig.

Med vänlig hälsning, fremax

10. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Tja, glas som glas.
    Och några gummilister finns där nog inte, det brukar allt vara plast.

Jag har en fem år gammal från Skånska byggvaror, ungefär som denna
    http://www.skanskabyggvaror.se/badrum/dusch/marin-28205

Fast jag tror min kostade ca 1.600 kr då år 2010.

Mitt tips är att ta en med böjda dörrar. De är bättre på att fällas undan utan att blandare mm tar emot.

PS Här har du en för 1699 kr :)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    435032.jpg

http://www.jula.se/catalog/bygg-och...drumsinredning/duschhornor/duschhorna-435032/

PS2
    Glömde skriva det: Mina fem år gamla duschdörrar funkar utmärkt och ser ut "som nya" :)

Redigerat 5 mar 2015 00:56
  11. P
    Medlem Nivå 8
    Om ni fick välja mellan invitrea eller IFÖ duschväggar, vilken hade ni valt då?

12. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 21
    Precis, tycker det kan vara rätt trevligt att titta på en duschande sambo medans man borstar tänderna :p

13. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 21
  14. P
    Medlem Nivå 8
    Vad tycker ni om IFÖ:s duschhörnor då? kostar ca 4400kr per vägg (behöver 2st till hörnan) vilket är lite dyrt enligt mig, men vill få bra grejer nu när jag ändå byter.

Har även fått tips om Svedbergs duschhörnor.

Vilka kör med bästa kvalitet?

Redigerat 23 mar 2015 17:11
  15. T
    Allvetare · Nivå 14
    Personligen tycker jag att INR har bäst kvalitet och dom är löjligt lätta att sätta upp.

http://www.hemgallerian.se/duschvaggar-inr/1326-inr-linc-niagara.html?referer=prisjakt