Ska man få skämta om politik i Humorhörnan?

7k läst  154 svar

?

Ska man få skämta om politik i Humorhörnan?

1. Ja

252 röster
    87,8%
  2. Nej

35 röster
    12,2%
  1. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    För att det du skriver är en bra regel, men att just politiska skämt skulle särbehandlas är konstigt.

• Laddar…
  2. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Titta tex på #8124-8129 i tråden (med undantag för typ en post) - det är bara allmän diskussion, kommentarer och samtal som inte i sig är ytterligare skämt eller ens ansats till att vara roligt. Är det mer tillåtet än att någon bara konstaterar att ”det där skämtet var onödigt sexistiskt”?

• Laddar…
  3. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Men politik är just politik och det finns på förekommen anledning en regel mot politiska diskussioner. Det är en relativt accepterad regel skulle jag säga även om den inte alltid följs. Att en följd av det är att politiska skämt inte kan diskuteras i samma omfattning som andra skämt känns rätt naturligt och inte speciellt hämmande heller.

4. hsd
    Medlem · Nivå 11
    Enkelhet,
    Politik förbjudet i hela forumet
    Dessutom bör moderator meddela inläggsförfattaren när detta blir modererat

Redigerat 13 maj 14:03
  5. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Och att säga att man inte uppskattar ett politiskt skämt klassas alltså som diskussion och skall modereras?

Jag tycker detta är ologiskt och ohållbart. Man försvarar rätten att posta provocerande åsikter, men förbjuder samtidigt andra från att ta ställning mot dem.

• Laddar…
  6. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 23
    Du blandar ihop en meme med ”provocerande åsikter”. Ibland är det ju bara ett skämt, helt utan någon tyngd bakom. Jag är själv gift med en f.d jugoslav som sitter och asgarvar åt the typical jugge, språk för alla och Thor radio som alla driver med juggar. Det är helt enkelt kul, utan att vara racistiskt på något sätt. Man kan skämta om miljön utan att stå och hälla råolja i den lokala sjön......

7. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Visst kan man diskutera den faktiska posten, men denna tråd handlar väl ändå om principen och inget annat?

• Laddar…
  8. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    ...och ska inte principen vara att man kan posta ett greta-skämt (tex det med greta utanför dörren, hysteriskt roligt) utan att man gör ett politiskt statement? Jag tror jag gillar vad Greta pysslar med men jag tycker ändå det var skitkul. Låt skämtet vara ett skämt och inte ett politiskt ställningstagande så behöver du inte argumentera mot det, det räcker med att tycka att det var kul eller inte. Och när det går över någon luddig gräns så tar någon bort inlägget.

....och det inlägget som togs bort, det är ju isåfall roligt inte på gretas bekostnad utan för att det så tydligt visar att klimatförnekarna inte förstår skillnaden på klimat och väder. Jag trodde det var DET som var det roliga.

• Laddar…
  9. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Din post är inte helt fel ute, men håller du inte med om att det är en ganska skev inställning att det är den som drar skämtet som har tolkningsföreträde, inte den som läser det?

• Laddar…
  10. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Ja det kanske är lite skevt men jag kan acceptera det då jag tycker det ska vara rätt högt i tak för skämt. Man får liksom bestämma sig för att det är ett skämt och inte politisk propaganda som måste motas i grind.

11. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    När det blir politik och propaganda (eller känns så) så är det helt enkelt dags att använda rapportera-knappen och låta "domaren" avgöra inläggets framtid.

12. M
    Medlem · Nivå 7

Vad är det som är politik i den?

Jag hade förväntat mig någon meme om vem som skall åka till Finspång!

13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 23
    Det är exakt de som är ironin ;)

14. jarlh
    Medlem Nivå 8
    Får man fortsätta diskutera politik om någon annan har börjat?

15. D
    Hobbysnickare Nivå 1
    IMHO så är det självklara svaret nej, då är det en ny tråd i annan lämpligt forumtråd, rubriken borde ge dig en viss ledsagning...
    Hur kan det här ens vara en diskussion?.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: