Hej! Ska det se ut så här i en takhuv som kommer från en vanlig köksfläkt? Vad är syftet isåfall, eller ska man riva ut detta?
utanpå röret brukar man väl ha brandisolering. Har du tagit bort röret till köksfläkten eller Kan det vara så att någon tätat igen hålet för att det drog in kall luft?
Normalt ska ju luften försvinna ut i kökventilation samt badrum så att luften hela tiden byta ut. Har ni möjligtvis haft fel på ventilationen och luften kanske har rört sig baklänges i huset?
Normalt ska ju luften försvinna ut i kökventilation samt badrum så att luften hela tiden byta ut. Har ni möjligtvis haft fel på ventilationen och luften kanske har rört sig baklänges i huset?
Jag vet tyvärr inte så mycket om huset då vi nyss köpt det, men det låter ju möjligt! Tack för bra input! Frågan är om man vågar testa ta bort det, tycker det är dåligt drag i köksfläkten. Såhär ser det ut på vinden, är det brandisolering som ligger runt röret?M mugatu skrev:utanpå röret brukar man väl ha brandisolering. Har du tagit bort röret till köksfläkten eller Kan det vara så att någon tätat igen hålet för att det drog in kall luft?
Brandisoleting borde det vara, så den måste sitta isf. Sitter det en fläkt i huven också, tycker mig se en kabel som kommer upp?M Målarjanne skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur stor skillnad mellan färgerna bör det vara för att bli snyggt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad kan det vara för fel på min FT (x) ventilation
Ventilation -
Behöver det vara diffspärr nu efter tilläggsisolering?
Byggmaterial & Byggteknik -
Möss åt upp isoleringen. Kan det vara dolt fel?
Juridik -
10 cm isolering + golvvärme; göra om eller låta det vara?
Grund & Markarbeten