Jag planerar att bygga ett trädäck i sommar och har två stuprör där däcket ska vara. Alla våra stuprör är markanslutna med självrensande lövsilar.
Min spontana tanke är att jag förlänger markanslutningen, gör hål i trädäcket för den och sätter lövsilen precis ovanför däcket, men ska jag sätta en självrensande lövsil eller en vanlig renstratt?
... eller har ni tips på nån annan smart lösning?
Min spontana tanke är att jag förlänger markanslutningen, gör hål i trädäcket för den och sätter lövsilen precis ovanför däcket, men ska jag sätta en självrensande lövsil eller en vanlig renstratt?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Båda funkar väl med sina resp för och nackdelar ?M mlindsten skrev:Jag planerar att bygga ett trädäck i sommar och har två stuprör där däcket ska vara. Alla våra stuprör är markanslutna med självrensande lövsilar.
Jag har mina renstrattar under altanen. Och i anslutning till stupröret finns det en bräda som lätt går att lossa, som en lucka, som jag någon gång per år plockar bort för att kunna rensa.
Hittade bara denna bilden, när jag byggde altanen. Brädan/biten till vänster om stupröret går att skruva loss och lyfta upp.
Kom på att jag faktiskt har har en renstratt ovanför altanen också, inte lika snyggt men enklare att komma åt att rensa.
Hittade bara denna bilden, när jag byggde altanen. Brädan/biten till vänster om stupröret går att skruva loss och lyfta upp.
Kom på att jag faktiskt har har en renstratt ovanför altanen också, inte lika snyggt men enklare att komma åt att rensa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara