Byggahus.se

Siemens ugn och micro i Ikea kök.

1. P
    Medlem Nivå 17
  2. P
    Medlem Nivå 17
    Kanske enklast att bara lägga ett hyllplan ovanpå det som jag skruvat dit och göra en liten passbit ovanför micron.

3. D
    Medlem · Nivå 5
    Går det inte att justera alla lådfronterna neråt?

4. P
    Medlem Nivå 17
  5. P
    Medlem Nivå 17
  6. P
    Medlem Nivå 17
    Skruvade så mycket det gick men det tar ändå i. På ritningen från Ikea ska hyllan sitta 5cm högre och då finns det en täcklist i rostfritt som antagligen passar under ugnen och Ikeas micro är bara 35cm hög så då passar det säkerligen ovanför den också.

7. D
    Medlem Nivå 7
    Jag borrade egna hål mellan de förborrade och fick lagom springor mellan låda, ugn och mikro. Sedan en liten passbit ovan mikro.

8. P
    Medlem Nivå 17
    Ok. Löste det så här. En bit golvspånskiva som skruvades ovanpå ugnens hyllplan. Satte den lika långt in från kanten som täcksidorna är tjocka och sen sågade jag till en bit lika bred som golvspånet är tjockt. Blev bra till slut.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

• Laddar…
  9. N
    Medlem Nivå 6
    Jag byggde nyss epoq högskåp med likadan micro och liknande siemensugn. Jag tog helt sonika bort fötterna på micron så den blev den att "täcka" hyllplanet under sig. På ovansidan ovanför själva listen till luftintaget så tillkom bara en passbit. på 9cm ungefär. Många sätter galler men nja. Har så välventilerat ändå!