Jag har sedan ett år ett Siemens kylskåp/frys som har en kompressor som surrar, antar jag, under 99% av tiden i ett normalvarmt rum, med ventilation runt kylskåpet. Det blir bara tyst när jag öppnar kylskåpet eftersom det är en magnet som stänger av kompressorn. Det rör sig inte om stomljud/vibrationer mot väggar eller inne i kylskåpet.
En servicetekniker var här redan när det var nytt, och sa att det ska låta så, men det kan nog inte stämma. Det är särskilt irriterande i och med att det är öppen planlösning och att det ständigt hörs ett surrande ljud.
Är det någon som har samma dåliga erfarenhet av sina Siemens-kylskåp; är det normalt att kompressorn går nästan hela tiden? Är det ett måndagsexemplar jag fått?
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/sv/product/KG39NVWED
En servicetekniker var här redan när det var nytt, och sa att det ska låta så, men det kan nog inte stämma. Det är särskilt irriterande i och med att det är öppen planlösning och att det ständigt hörs ett surrande ljud.
Är det någon som har samma dåliga erfarenhet av sina Siemens-kylskåp; är det normalt att kompressorn går nästan hela tiden? Är det ett måndagsexemplar jag fått?
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/sv/product/KG39NVWED
iQ300 Kombinerad kyl/frys 203 x 60 cm Vit
KG39NVWED/01
E-nummerKG39NVWED/01
Redigerat:
Nästan ett exakt likadant här från Siemens, fast lite annat utförande / finish!
Detta kör inte särskilt ofta, men när det väl kör igång så kan det brumma en del.
Har det inställt på +1 grader i kylen, och -18 i frysdelen. Man vill ju ha drycken kall!
Kan det stå "snett" eller något liknande? Provat att flytta om matvarorna i skåpet?`Hur nära väggen är skåpet placerat förresten?
Detta kör inte särskilt ofta, men när det väl kör igång så kan det brumma en del.
Har det inställt på +1 grader i kylen, och -18 i frysdelen. Man vill ju ha drycken kall!
Kan det stå "snett" eller något liknande? Provat att flytta om matvarorna i skåpet?`Hur nära väggen är skåpet placerat förresten?
det enda som händer när du öppnar dörren är att lampan tänds och cirkulationsfläkten stannarB Barnacle skrev:Jag har sedan ett år ett Siemens kylskåp/frys som har en kompressor som surrar, antar jag, under 99% av tiden i ett normalvarmt rum, med ventilation runt kylskåpet. Det blir bara tyst när jag öppnar kylskåpet eftersom det är en magnet som stänger av kompressorn. Det rör sig inte om stomljud/vibrationer mot väggar eller inne i kylskåpet.
[länk]
iQ300 Kombinerad kyl/frys 203 x 60 cm Vit
KG39NVWED/01
E-nummerKG39NVWED/01
Har inget med kompressorn att göra
sen skall du veta att reservdelsbytaren som kommer har fått order på att säga att alla ljud är normala
Har ett IQ700 skåp och det är helt tyst större delen av tiden. Ibland hör man lite gurglande och att den surrar på som om den kör något sorts program men mestadels hörs det inte alls inte ens mitt i natten och även här öppen planlösning mellan kök och vardagsrum.