5 814 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
siemens glas häll slår av och på med 30 sek mellanrum på en platta
Det går säkert att laga, men frågan är vad det kostar. Är det riktigt rent på manöverpanelen (om det är en touch-panel)? Rengör en extra gång även om du tycker att det är rent. Du kan också damma ur den, men längre än så rekommenderar jag inte att du går om du inte är kunnig i elektronik och el, och då skulle du nog inte ställt frågan, eller hur?
Ta bort spisen. Koppla ur den elmässigt genom att dra ur stickproppen ur väggen och lägg spisen upp och ned. Skruva av plåten undertill och blås ut damm och skräp. Sug inte med dammsugare eftersom det genererar statisk elektricitet och skadar elektroniken. Ser du något som är spillt på ett elektronikkort går det att rengöra med T-sprit, men det måste torka upp ordentligt innan spisen ansluts igen.
Min gissning är att det är fel på en elektronikkrets, vilket inte är lönt att reparera med största sannolikhet. Du kan se fram emot en alldeles ny spis med andra ord!
Min gissning är att det är fel på en elektronikkrets, vilket inte är lönt att reparera med största sannolikhet. Du kan se fram emot en alldeles ny spis med andra ord!
Klicka här för att svara