Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Shelly plug felsökning?

1. A
    Medlem · västra götaland · 302 inlägg

Andreas Ludde Lundell

Medlem
    Tja,

Har en del shelly plug hemma och haft ett tag nu men här om veckan så tappade jag kontakten med dom så vida att jag inte kunde uppdatera dom och sätta ny timer på dom.

Dom funkar fortfarande att manuellt styra från appen och med det gamla schemat som var satt men varje gång jag försöker uppdatera så får jag bara felmeddelande "failde to get divice Secure code"

Någon som haft samma problem och vet hur man löser det?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot_20220209-202404_Shelly.jpg

2. Härryda2015
    Allvetare · Västra Götalands · 844 inlägg

Härryda2015

Allvetare
    Har du testat att dra ut den och göra den strömlös i 10 sekunder?

3. A

Andreas Ludde Lundell

Medlem
    Testat det och fabriksåterställning men fortfarande samma fel

4. Härryda2015
    Allvetare · Västra Götalands · 844 inlägg

Härryda2015

Allvetare
    Kanske är pluggen som är kass då? Såg att jag hade en uppdatering till min Plug S och det var inte några problem att uppdatera den.

5. H
    Medlem · Norrbotten · 129 inlägg

hakfre

Medlem
    Har du startat uppdateringen från appen eller har du gått in på pluggens webbsida och startat uppdateringen därifrån? Ibland funkar inte firmware-uppdatering från appen, men det har dessa gånger hittills alltid funkat från plugg-webbsidan, för mig i.a.f.

6. A

Andreas Ludde Lundell

Medlem
    Har testat från appen och via ip-adressen, men funkar inte. Testade även att fabriksåterställa den mem funkar fortfarande inte tyvärr.

Nu testade jag köpa en helt ny plugg och lägga in och jag kommer så långt att jag hittar den och kan inkludera den i nätverket sedan dyker den inte upp något mer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.