Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

sevärdheter

1. hillbilly6
    Medlem · västernorrland · 49 inlägg

hillbilly6

Medlem
    hej alla!!
    kan fel ställe men ändå.
    jag är i trollhättan och jobbar och undrar om nån vet nå kul att fara och titta på när man är ledig. det få inte ligga för långt ifrån trollhättan men en 5-6mil går ju bra.
    hoppas ni har några kul ideer..
    mvh martin

ps. det ska ju vara nått gammalt såklart...

2. BiFuel
    Medlem · Jönköpings län · 2 478 inlägg

BiFuel

Medlem
    Vilken typ av sevärdheter? Även natur?

Slussarna är väl allt för uppenbart ;)

3. hillbilly6

hillbilly6

Medlem
    jag jobba i kraftverket så slussarna åker jag förbi varje dag...men alla sevärdheter typ gammla byggnader museum eller vad som helst..

4. A
    Medlem · kalmar · 232 inlägg

aof

Medlem
    Läckö slott kanske kan vara något.
    Villa björkås i vargön är ett jättefint fikaställe med kakbuffe i ett underbart gammalt hus! Vet dock inte om det är vinteröppet.
    Vänersborgs museum är jag själv nyfiken på att besöka, ett museum över museum...
    http://www.alvlanmus.se/museer/vbg/vbgstart.htm

5. hillbilly6

hillbilly6

Medlem
    museumet så kul ut...det måste jag försöka hinna med

6. Cheesus
    Medlem · Dalarna · 1 148 inlägg

Cheesus

Medlem
    Blir bara vädret fint med sisådär 20 grader varmt så finns sevärdheter överallt på stan!

( säg inget till min fru...:) )

7. K
    Medlem · Halland · 181 inlägg

karin_h

Medlem
    Halleberg med utsikten vid "predikstolen" över Vänern. Hunneberg med "älgmuseet". Uddevalla och Bohusläns museum - jättefint! Kanske lite långt att åka till Hornborgasjön utanför Falköping, men snart har man nog årets max av tranor. Sen kan man ju åka ut på kusten och titta på Orust och Tjörn, Marstrands fästning också......

8. B
    Medlem · 818 inlägg

Beppo

Medlem

Lanthandel

Om det roar dig så finns Bäcks lanthandel om man åker via Lilla Edet och neråt en bit så kommer man till Bäcks Lanhandel. En lanthandel av den gamla skolan. Besöket är väll iofs. över på 10min så,...

Däremot kan jag tipsa dig att åka till Nossebro och vidare till Essunga ca 4mil från Trollhättan. Där finns Krokstorps Lanthandel. Ägarens motto är att om någon behöver åka därifrån för att köpa något så har han misslyckats. Det finns ALLT. Bensin, kanotinreden, flaggstänger,kläder, porslin... Han har minst lika stort utbud som en normal ICA-Maxi och lite därtill. Sen att allt ligger i stora drivor och det tar en halvtimme att ta sig igenom butiken ja det är ju det som är charmen.

Häromkring säger man att finns det ingen annan stans så åk till Aghams i Krokstorp.

Kan vara värt resan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.