Jag vet inte riktigt vad du menar med att det ser "kantigt" ut. Men på bilderna ser det ut som pannorna ligger lite konstigt vid några punkter. Vad händer exempelvis vid den nedre inringningen, ser ut som dubbla pannor?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vid den nedre pannan ligger det plåt under därför den ser tjock ut …
Men tycker inte tegelpannorna följer varandra jämt har de lagt det för brett ?
Men tycker inte tegelpannorna följer varandra jämt har de lagt det för brett ?
Lertegel är inte 100% homogena i sin utformning och struktur. Även takstolar, spont och läkt kan ju alla ha lite "former" i sig. Ser inte oroväckande ut.
Men vissa pannor ligger nog inte helt i linje med raden nedanför, därav ett litet lyft, går att se en glipa under vissa pannor.
Pannan som lyfter misstänker jag är intill en avluftare eller dyl? svårt att säga då den inte helt är med i bild.
Den kanske hade kunnat kapas finare för bättre passform.
Svårt att avgöra från bilderna men överlappet mellan pannorna bör vara ca 3cm.
Nu finns ju bara bilderna att utgå ifrån, det kanske upplevs annorlunda i verkligheten?
Men vissa pannor ligger nog inte helt i linje med raden nedanför, därav ett litet lyft, går att se en glipa under vissa pannor.
Pannan som lyfter misstänker jag är intill en avluftare eller dyl? svårt att säga då den inte helt är med i bild.
Den kanske hade kunnat kapas finare för bättre passform.
Svårt att avgöra från bilderna men överlappet mellan pannorna bör vara ca 3cm.
Nu finns ju bara bilderna att utgå ifrån, det kanske upplevs annorlunda i verkligheten?
Redigerat:
Jag har ingen kunskap eller teori om varför, men det ser ut att ligga fel med tanke på hur denna "fasning" på pannan kommer lite oregelbundet och syns lite olika mycket hela tiden(det jag ringat in). Sen det jag har streckat, det ser ut som att linjen viker av.
Går det att få en bild på hela taket?
Går det att få en bild på hela taket?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
ELECTROLUX QT3549FX Belysning/utmatning död dispenser
Vitvaror -
Gäller gammalt avtalsservitut för avlopp för ett minireningsverk?
Juridik -
Vem sätter kvartspriserna? ( från juni)
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Borttagning av bortkopplade el-element (tapetsering/målning)
Värme allmänt -
Borttagning av "ram" runt fönster (tapetsering)
Fönster & Dörrar