Här kan man se att det blivit små reper efter listen när den puttats uppåt. Man kan också se att hörnet överlappar och passa inte.
Man kan se att niten sitter på håret men det är kanske standard?
Här kan man se ytterligare repor i fönsterplåten efter att man knuffat listen uppåt.
Tycker fönsterbläcken ser riktigt proffsiga ut och efter att jag klagat första gången så ser de ut att ha rätt lutning nu.
Lite snett uppi i hörnet, troligen beroende på att något sitter i vägen. Hantverkaren som gjorde detta var duktig på att klaga på hantverkaren som hade satt in fönsterna och murat.
Skavet under niten på själva fönstret är ända ner till alum men är ganska liten.
Det hörnet är gjort så för att skapa en linje då det är en "urgröpning" i hörnet för att kompensera ett ojämnt underlag.
En annan plåtslagare hade säkert gjort annorlunda, ett hantverk är ett hantverk och det estetiska skiljer mellan olika hantverkare.
Jag tycker inte de övre hörnen är alltför estetiskt tilltalande men nu granskas dom rätt kritiskt och tror inte du kommer reagera över dom sen.
Jag tycker det överlag ser helt OK ut, det är ingenting man skulle höja på ögonbrynen åt när man såg det i förbifarten, som sagt, en bild som fokuserar på just detaljerna blir ofta överdrivet kritisk.
Kan kanske vara bra att gå efter med mörkgrå utefog längs alla plåtkanter.
För riktigt tätt kan det ju inte bli på det putsunderlaget utan någon tätmassa emellan.