Hej,
Jag har en hantverkare här och han har börjat fästa 60x60 klinker på väggen. Tittar man ovanifrån neråt så ser det i mina ögon inte ut som om plattan sitter fast ordentligt. Vad säger ni som kan? Ska det se såhär tomt ut?
Tack på förhand!
Jag har en hantverkare här och han har börjat fästa 60x60 klinker på väggen. Tittar man ovanifrån neråt så ser det i mina ögon inte ut som om plattan sitter fast ordentligt. Vad säger ni som kan? Ska det se såhär tomt ut?
Tack på förhand!
Om fixet torkat hyfsat och underlaget är någorlunda stumt så borde det gå att knacka på plattan och höra ifall det är bom. Nu har jag bara erfarenhet av golvbelagd klinker, men där funkaf denna metod.
Sen kan ju också plattsättaren varit smart och inte kladdad supermycket fix just i kanten av plattan då detta trycks ut utanför plattan när man sätter dit den, och då kladdar ner utanför plattan
Sen kan ju också plattsättaren varit smart och inte kladdad supermycket fix just i kanten av plattan då detta trycks ut utanför plattan när man sätter dit den, och då kladdar ner utanför plattan
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Jo, man bakstryker alltid storformat men det kan du väl inte avgöra på dessa bilder om han gjort eller inte...T Tjrex skrev:
Tycker det ser väldigt rent och snyggt ut iaf och håltagningarna ser proffsiga ut så jag tycker inte du ska oroa dig i onödan.
Tack! Såg idag att han tar fix både på vägg och platta, så lite mer lugn nu. Det såg inte ut som fixet hade tryckts ut alls så fick klump i magen…Paul-Staffanstorp skrev: