Vi har helrenoverat ett hus och massa saker har blivit tokiga, så nu blir man misstänksam nästan hela tiden.
Men när jag öppnade golvbrunnen såg jag att den vita kassetten (eller vad det kallas) inte sitter rakt under metallhöljet. Det i sig är inget problem, men som man kan se på bilden sticker det fram något grönt och det ser inte helt rätt ut där. Vet inte om detta är något som kan vara fel? Vad tror expertisen på forumet?
Men när jag öppnade golvbrunnen såg jag att den vita kassetten (eller vad det kallas) inte sitter rakt under metallhöljet. Det i sig är inget problem, men som man kan se på bilden sticker det fram något grönt och det ser inte helt rätt ut där. Vet inte om detta är något som kan vara fel? Vad tror expertisen på forumet?

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 500 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 500 inlägg
Det är fullt tillåtet att golvbrunnen sitter snett i förhållande till ramen så länge som det går att dra upp vattenlåset. Golvbrunnen passas in efter reglar och sånt och ramen ska ju passas in mot klinkerplattorna.
När renoverade ni? Ta inte illa upp men det ser inte nygjort ut med tanke på avlagringarna i brunnen?
Haha ingen fara. Det gjordes förra våren, vi flyttade in i början av september och jag öppnade idag för att göra rent.
Ludde Jakobsson skrev:
Ludde Jakobsson skrev:
Ludde Jakobsson skrev:
Liknande trådar
-
Här är veden billig och här säljer man ved till ockerpriser – jämförelse
Artikelkommentarer -
Gräsmatte-strul. Varför ser den ut såhär?
Gräsmatta -
Har en 13A kretsbrytare för en Elektrolux Inbyggnadsugn, jordfelsbrytare löser ut hela tiden
El -
Träguiden har lanserat en beräkningsverktyg för altan
Altan & Uteplats -
Häck/thuja bocken har varit framme och nu ser den ut som skit
Häckar, Buskar & Träd