Byggahus.se
Vi har helrenoverat ett hus och massa saker har blivit tokiga, så nu blir man misstänksam nästan hela tiden.

Men när jag öppnade golvbrunnen såg jag att den vita kassetten (eller vad det kallas) inte sitter rakt under metallhöljet. Det i sig är inget problem, men som man kan se på bilden sticker det fram något grönt och det ser inte helt rätt ut där. Vet inte om detta är något som kan vara fel? Vad tror expertisen på forumet?

• En öppen golvbrunn med en vit kassett som inte är centrerad under metallsil, och synligt grönt material vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
EddieHansson
Kan vara tätskiktet som syns. Det ska vara vikt in mellan brunnen och klämringen. Lite svårt att se, men skulle kunna vara rätt.

BirgitS
Det är fullt tillåtet att golvbrunnen sitter snett i förhållande till ramen så länge som det går att dra upp vattenlåset. Golvbrunnen passas in efter reglar och sånt och ramen ska ju passas in mot klinkerplattorna.

• Gilla
thom1983
  • Laddar…
När renoverade ni? Ta inte illa upp men det ser inte nygjort ut med tanke på avlagringarna i brunnen?

Haha ingen fara. Det gjordes förra våren, vi flyttade in i början av september och jag öppnade idag för att göra rent.

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
När renoverade ni? Ta inte illa upp men det ser inte nygjort ut med tanke på avlagringarna i brunnen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.