Byggahus.se

Sekelskiftesstil+modernt+lantkök+ ÖP????

1. P
    Medlem Nivå 4
    Hur kan man få ihop det :))))))

Vill ha ett klassiskt utseende på huset (typ takkupa med balkong över entren etc. Men det ska vara "modernt" i tänket. Dvs lite sällskapsytor och så. Köket vill jag däremot inte ha "sterilt" utan mer som ett lantkök :) Gärna nån ÖP/sällskapsyta nånstans :)))) VAR hittar jag det huset ?

2. lier
    Medlem Nivå 8

Re: Sekelskiftesstil+modernt+lantkök+ ÖP????

Lättast e väll att du skissar upp ungefär hur du tänkt det, för att sedan skicka in till olika husföretag. Dom flesta kan nog hjälpa dig att komma fram till en lösning. Finns många husföretag och mindre snickarfirmor som bygger efter kundens egna ideer och ritningar. Dock inte älvsbyhus, smålandsvillan.
    Det e mitt råd iaf ;)

3. P
    Medlem Nivå 4

jag har försökt skissa, men det är lättare sagt än gjort. Det är "skit"svårt där trappen ska vara och svårt att få till planlösningen tycker jag...Finns det inga lätta program där man kan ta fram saker i tredimensionellt?

4. G
    Medlem Nivå 1

titta på fiskarhedens spoven

5. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Kika på planlösningar och ritningar på vår blogg. Balkongen är inte ovanför entrén iofs men det går ju alltid att vända på överplanet.

6. Ella
    Medlem Nivå 6

Har ni tittat på husen från www.villavarm.se. Där kan ni säkert få en del idéer och uppslag!