Segt som klister i appen på en iPhone 16, iOS 26.1.
Verkar som att alla sökningar tar 3-4 sekunder, tex om jag trycker på ”senaste” eller ”notiser”.
Har blivit värre och värre sedan ett par veckor skulle jag säga, tidigare sporadiskt, nu väldigt ofta.
Verkar som att alla sökningar tar 3-4 sekunder, tex om jag trycker på ”senaste” eller ”notiser”.
Har blivit värre och värre sedan ett par veckor skulle jag säga, tidigare sporadiskt, nu väldigt ofta.
Har det sporadiskt men det värsta är när man svarar och skicka knappen är skuggad och inte reagerar och så trycker man flera gånger och då blir det flera citat utan att det var avsikten😢
Edit: har också iPhone 16
Edit: har också iPhone 16
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
Följande har hänt.
Bottar från till exempel Kina, Vietnam, Brasilien och nu senast Lettland spindlar vår (och andra sajter) mer och mer frekvent på sistone. Vi jobbar på att försöka förhindra detta. Detta har högst prioritet just nu eftersom det gör sajten seg när det inträffar.
I torsdags förra veckan så uppgraderade vi forumprogramvaran. Efter uppgraderingen har vi behövt göra vissa optimeringar. Vi har optimerat och justerat en del på baksidan men arbetet med detta är sannolikt inte färdigt än.
Vi trackar hur många dubbelposter som dyker upp varje dag. Antalet ökade när vi uppgraderade men igår så var siffran nere på 1.
Apparna behöver uppgraderas eftersom de verkar funka sämst just nu. Det är prio två efter hantering av bottar, sporadisk slöhet och dubbelposter.
Bottar från till exempel Kina, Vietnam, Brasilien och nu senast Lettland spindlar vår (och andra sajter) mer och mer frekvent på sistone. Vi jobbar på att försöka förhindra detta. Detta har högst prioritet just nu eftersom det gör sajten seg när det inträffar.
I torsdags förra veckan så uppgraderade vi forumprogramvaran. Efter uppgraderingen har vi behövt göra vissa optimeringar. Vi har optimerat och justerat en del på baksidan men arbetet med detta är sannolikt inte färdigt än.
Vi trackar hur många dubbelposter som dyker upp varje dag. Antalet ökade när vi uppgraderade men igår så var siffran nere på 1.
Apparna behöver uppgraderas eftersom de verkar funka sämst just nu. Det är prio två efter hantering av bottar, sporadisk slöhet och dubbelposter.
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
En glad nyhet är att vi numera kan logga in snabbare, enklare och säkrare med hjälp av Face ID (Touch ID, Inloggningsnyckel/Passkey). Men eftersom detta inte riktigt fungerar i appen än (och eftersom vi inte hunnit styla det) så har vi inte velat berätta om det.
Ok, men jag vill med bestämdhet hävda att den fördröjning jag upplever endast uppstår i appen, jag har inte märkt av det via browser på en dator. Att det är mitt wifi som ställer till det är osannolikt. Av Pers alternativ så tolkar jag det som att det inte är Sydamerika som spökar utan att det då är appen som kanske behöver en uppdatering.
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
Appen behöver uppdateras. Dels så att inloggning funkar, idag funkar till exempel inte nya Face ID eller Logga in med Apple i iOS appen.
Men även annat behöver fixas och vi upplever ibland problem i appen som vi inte riktigt lyckas pin-pointa vad de beror på. Om det är appen eller sajten (eller både och).
I ”värsta” fall (mest jobb) behöver vi bygga om appen från scratch i react native, idag är den ju främst ett skal som använder en inbyggd webbläsare. Vi får se.
Men även annat behöver fixas och vi upplever ibland problem i appen som vi inte riktigt lyckas pin-pointa vad de beror på. Om det är appen eller sajten (eller både och).
I ”värsta” fall (mest jobb) behöver vi bygga om appen från scratch i react native, idag är den ju främst ett skal som använder en inbyggd webbläsare. Vi får se.
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
@MathiasS använder du senaste app-uppdateringen (som är några månader gammal) som heter v3.10?
Vi har tidigare upplevt att app-problem har försvunnit inte bara vid vid uppdatering, utan även när man har raderat och laddat ner den på nytt.
Vi har tidigare upplevt att app-problem har försvunnit inte bara vid vid uppdatering, utan även när man har raderat och laddat ner den på nytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag använder 3.10 men jag kan testa att installera om och se vad som händer, det tänkte jag inte på.Per Eskilsson skrev: